توزیع ۶۰ هزار وعده غذای گرم بین نیازمندان خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد-ایرنا- مسوول حرکت‌ها و مطالعات جهادی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: توزیع ۶۰ هزار وعده غذای گرم بین نیازمندان این استان به مناسبت هفته بسیج از امروز(یکشنبه) آغاز شد.

علی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: توزیع این میزان غذای گرم در مناطق روستایی و حاشیه شهر ها تا پایان ما جاری انجام می شود.

وی افزود: این میزان غذای گرم توسط سازمان بسیج سازندگی، همکاری و مشارکت گروه های جهادی و خیران تهیه و توزیع می شود.

مسوول حرکت ها و مطالعات جهادی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: با کمک و مشارکت نیکوکاران و نوعدوستان سالانه تا حدود ۲ میلیون وعده غذای گرم در بین نیازمندان این استان در طول ایام سال و همچنین مناسبت های مختلف توزیع خواهد شد.

توزیع ۱۰۰ سری جهیزیه بین زوج های نیازمند

وی افزود: همچنین به مناسبت هفته بسیج ۱۰۰ سری جهیزیه بین زوج های نیازمند این استان توزیع شد که از مجموع این تعداد ۲۸ سری مربوط به نیازمندان بجنورد و مابقی نیز مربوط به سایر شهرستان ها است.

محمدی خاطرنشان کرد: هر سری جهیزیه شامل یخچال، اجاق گاز، تلویزیون، جاروبرقی و ماشین لباسشویی است.

وی ارزش ریالی هر سری جهیزیه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد است.

مسوول حرکت ها و مطالعات جهادی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی بر کمک و مشارک نیکوکاران برای رفع مشکلات محرومان تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های مجموعه بسیج و سپاه با همکاری خیران و همراهی مسوولان در سال‌های اخیر در قالب گروه‌های جهادی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و فراهم سازی زمینه ازدواج جوانان از طریق تامین جهیزیه نوعروسان بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین به مناسبت هفته بسیج ۵۰۰ دستگاه بخاری در بین خانوارهای نیازمند این استان توزیع شد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۳۰ هزار نفر از جمعتی یک میلیون نفری استان خراسان شمالی زیر پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و علاوه بر این جمعتی زیادی که حدود ۱۰۰ هزار نفر نیز در مناطق حاشیه شهرهای این استان سکونت دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف از جمله معیشت هستند.

خراسان شمالی ۲ هزار و ۴۴ گروه جهادی دارد که در بخش های مختلف در طول سال و به مناسبت های مختلف به مناطق محروم روستایی، عشایری و حاشیه ها برای خدمت رسانی اعزام خواهند شد.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha