۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲
کد خبر: 85303069
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تجمع اعتراضی حامیان فلسطین در کانادا و انتقاد از موضع دولت ترودو

تهران- ایرنا- در راهپیمایی اعتراضی حامیان فلسطین در کانادا، معترضان موضع دولت «جاستین ترودو» را مایه شرمساری دانستند و خواهان آتش‌بس دائم در غزه شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه خبری "سی‌بی‌سی" کانادا، دیروز شنبه هزاران معترض در برابر ساختمان پارلمان کانادا تجمع کردند و خواستار آتش‌بس دائم میان اسرائیل و حماس شدند. معترضان از دولت کانادا خواستند موضع محکم‌تری در قبال جنگ جاری در خاورمیانه در پیش بگیرد.

گفته می‌شود این راهپیمایی اعتراضی در اوتاوا، یکی از بزرگترین تظاهرات حامیان فلسطین بود که از زمان آغاز جنگ پس از حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر) حماس در خیابان‌های پایتخت کانادا برگزار می شود.

معترضان از سراسر کشور با حمل پلاکاردها و پرچم‌ها و سردادن شعارهایی مانند "اشغال باید تمام شود" و "از بحر تا نهر"، "فلسطین آزاد خواهد شد"، در مقابل ساختمان پارلمان موسوم به هیل تجمع کردند.

برگزاری این راهپیمایی اعتراضی دو روز پس از آن صورت گرفت که حامیان فلسطین در این کشور در یک طومار الکترونیکی پارلمانی از نخست وزیر کانادا خواستار برقراری آتش‌بس شده بودند.

دولت ترودو ۴۵ روز فرصت دارد تا به این طومار الکترونیک پاسخ دهد. اما نخست وزیر کانادا تاکنون از هرگونه مطرح‌کردن صریح موضوع آتش‌بس خودداری کرده و تنها به درخواست‌ها برای آتش‌بس موقت و رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه بسنده کرده است.

یکی از معترضان در گفت‌وگو با این شبکه خبری خاطرنشان کرد: ما اینجا هستیم تا به دولت خود بگوییم وقت آن رسیده این جنون را متوقف کند، این نسل‌کشی را پایان دهد و موضع‌گیری واقعی داشته باشد، خواستار آتش‌بس شود.

معترضی دیگر افزود: این دیوانگی و مایه شرمساری است کانادا که در تایخ به صلح‌جویی و آرامش شناخته می‌شود، در تمام این مدت سکوت کرده‌است. این قابل‌قبول نیست. جنگ کنونی فراتر از چیزی است که فکرش را بکنید، از حد معمول خیلی فراتر رفته است. وظیفه اخلاقی و مسئولیت دولت ما این است که خواستار آتش بس شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha