دانش‌آموزان دختر قصرشیرینی راهی سرزمین‌های نور شدند

قصرشیرین - ایرنا - ۲۱۰ نفر از دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهرستان قصرشیرین روز یکشنبه در قالب کاروان راهیان نور راهی مناطق عملیاتی استان کرمانشاه شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه بدرقه کاروان راهیان نور دانش آموزی که در هنرستان الوند قصرشیرین با حضور جمعی از مسئولان محلی این شهرستان، گفت: این دانش آموزان به مدت ۲ روز از یادمان های عملیاتی و مناطق جنگی غرب کرمانشاه شامل یادمان بازی دراز، شهید شیرودی در سرپل ذهاب، یادمان مطلع الفجر تنگه حاجیان در گیلانغرب و شهدای گمنام در قصرشیرین بازدید خواهند کرد.

سرهنگ پاسدار «معارف الفتی» افزود: هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی، آشنایی دانش آموزان با فرهنگ غنی و ارزشمند دفاع مقدس، نهادینه کردن تفکر و فرهنگ بسیجی، تجدید بیعت با شهدا و آرمان های انقلاب عنوان کرد.

وی گفت: برگزاری کلاس های فرهنگی شامل اجرای ادعیه و ترویج فرهنگ نماز و اهتمام به آموختن قرآن و احکام از مهمترین برنامه هایی است که برای کاروان راهیان نور در نظر گرفته شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین، هدف از حضور دانش آموزان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را آشنایی بیشتر قشر جوان جامعه با رشادت های رزمندگان و نشر ارزش های آن دوران طلایی بیان کرد.

الفتی اضافه کرد: در مناطق عملیاتی و مکان هایی که برای بازدید راهیان نور تعیین شده یک نفر به عنوان راوی جنگ و دوران دفاع مقدس همراه این کاروان ها خواهد بود تا برای آنان از رویدادهای دوران باشکوه دفاع مقدس بگوید.

وی گفت: امروز ما در یک جنگ ترکیبی هستیم و برای مقابله با هجمه های دشمن و توطئه های بدخواهان نظام نیازمند فرهنگ سازی هستیم که یکی از راه‌های مقابله با هجمه های دشمن حضور راهیان نور به عنوان سفیران فرهنگ دفاع مقدس و گفتمان سازی با محوریت ایثار و شهادت است.

شهرستان مرزی قصرشیرین در هشت سال دفاع مقدس ۲ سال در اشغال ارتش متجاوز عراق بود و بارها از سوی رژیم بعث بمباران شد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که به دلیل داشتن مرز رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زایران عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب، بهترین خدمات را به مسافران به ویژه کاروان های راهیان نور ارائه می دهد.

شهرستان قصرشیرین به عنوان نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی در هشت سال دفاع مقدس ۸۶۰ شهید، ۲هزار جانباز و یکصد آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شهرستان قصرشیرین چهارهزار و ۶۰۰ دانش آموز دارد که در ۵۲ مدرسه شهری و روستایی و مدرسه عشایری مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha