شهرستان خانمیرزا ۶۰ هکتار گلخانه در حال بهره‌برداری دارد

شهرکرد - ایرنا -رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان خانمیرزا در زمان حاضر بیش از ۶۰ واحد گلخانه‌ای به مساحت ۲۲.۵ هکتار در حال بهره‌برداری دارد و نزدیک به ۷۰ هکتار جواز تاسیس برای گلخانه‌ در این شهرستان تاسیس شده است.

به گزارش ایرنا، حسین برزگر روز یکشنبه در سفر تیم اقتصادی چهارمحال و بختیاری به شهرستان نوپای خانمیرزا افزود: افزون براین جواز تاسیس پنج واحد مجتمع گلخانه بخش خصوصی و ۳۵ هکتار واحد گلخانه انفرادی صادر شده است.

وی یادآور شد: دشت خانمیرزا از جمله دشت‌های ممنوعه بحرانی چهارمحال و بختیاری است به همین دلیل تلاش می‌شود افزایش بهره‌وری و تولید در واحد سطح با راه‌اندازی گلخانه‌ها از برنامه‌های آمایشی این شهرستان است.

برزگر با تاکید بر توسعه گلخانه‌ها گفت: براین اساس تلاش می‌شود واحدهای گلخانه‌ای در شهرستان خانمیرزا با منابع تسهیلاتی که دولت تامین می‌کند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: موضوع ساماندهی واحدهای گلخانه‌ای به عنوان یک مجتمع، واحدهای درجه‌بندی و فرآوری و بحث احداث سردخانه در شهرستان جزء اولویت‌ها این مجموعه است.

برزگر اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام شده متقاضیان در این خصوص ساماندهی و به بانک معرفی شده‌اند.

وی یادآور شد: امید می‌رود در کمتر از یک سال آینده استان چهارمحال و بختیاری در محصولات گلخانه‌ای یک گام در این شهرستان فراتر برود.

شهرستان خانمیرزا ۶۰ هکتار گلخانه در حال بهره‌برداری دارد

به گزارش ایرنا، خانمیرزا به عنوان یکی از شهرستانهای نوپای این استان در ۱۷۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha