۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85303253
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵۰ هزار میلیارد ریال مطالبات شرکت ملی گاز در استان بوشهر وصول شد

بوشهر- ایرنا- رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال ۲۵۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات شرکت ملی گاز ایران از شرکت‌های پتروشیمی مستقر در جنوب این استان وصول شده است که از این مقدار ۴۲هزار میلیارد ریال هفته گذشته وصول و به خزانه دولت واریز شد.

به گزارش ایرنا " مهدی مهرانگیز " روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطالبات شرکت ملی گاز ۹۰۰ هزار میلیارد ریال است که از سوی پتروشیمی‌ها معوق شده است.

وی افزود: دستگاه قضائی در استان به طور جد به دنبال احیای حفظ حقوق عامه و حقوق بیت المال است.

مهر انگیز یادآورشد: دستگاه قضائی در استان بوشهر در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و دولت همچنان پیگیر تحقق یافتن وصول این مطالبات از شرکت های پتروشیمی خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: همانطور که مطالبات شرکت ملی گاز از شرکت های پتروشیمی پیگیری و وصول می شود مطالبه ۸۰هزار میلیارد ریالی حق آلایندگی این استان مربوط به دی‌ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون نیز در دستور کار دستگاه قضائی است.

مهرانگیز تصریح کرد: در راستای دفاع از حقوق عامه در سفر شهریور ماه رئیس‌جمهوری به عسلویه استان بوشهر برای افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در این خصوص مذاکره شد که آیت الله رئیسی به استاندار بوشهر دستور پیگیری لازم داد.

وی گفت: همچنین در نامه ای به دادستان کل کشور خواستار دستور لازم در این خصوص شده ام که با پیگیری انجام شده پیش بینی می شود بزودی بخشی از حق آلایندگی وصول شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر یادآور شد: در استان بوشهر ۱۴۱ فلر روشن است که باعث هدر رفت گاز و آلایندگی می شود که در نامه ای به وزیر نفت خواستار رفع این مشکل شده‌ام.

وی گفت: فقط در سکوی نفتی فروزان سالانه ۹۰ هزار میلیارد ریال گاز از طریق فلر می سوزد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha