طرح رایگان فلوراید تراپی دانش آموزان لرستان انجام شد

خرم آباد - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طرح رایگان وارنیش فلورایدتراپی برای ۶۳ هزار و ۷۷۲ نفر از دانش آموزان ابتدایی این استان اجرا شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان دکتر مریم کوشکی روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: طبق برنامه کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی، طی تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و بهداشت، طرح رایگان وارنیش فلوراید تراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح از نیمه دوم مهرماه سال جاری اجرا شده است افزود: این برنامه در چهار بخش شامل خدمات آموزشی، پیشگیری (غربالگری، فلورایدتراپی، فیشورسیلانت تراپی)، درمان و پژوهش اجرا می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: وارنیش فلوراید، پوسیدگی دندان ها را از ۲۵ تا ۷۵ درصد کاهش می‌دهد و بیش از ۳۰ سال است که این ماده در جهان به عنوان یک ماده موثر جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان استفاده می‌شود.

کوشکی عنوان کرد: در این طرح نیروهای آموزش دیده‌ حوزه بهداشت از جمله مراقبان سلامت، مراقب سلامت دهان و بهورزان به مدارس تحت پوشش مراجعه نموده، علاوه بر ارائه آموزش، معاینه دهان و دندان و غربالگری، وارنیش فلورایدتراپی را به صورت رایگان برای دانش‌آموزان ابتدایی در ۲ نوبت انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: از آغاز طرح تا پایان آبان ماه، در استان لرستان برای ۶۳ هزار و ۷۷۲ نفر دانش آموز، طرح رایگان وارنیش فلوراید تراپی انجام گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha