یک واقف مشهدی هزار میلیارد ریال از اموال خود را وقف کرد

مشهد-ایرنا- واقفی مشهدی به نام ماشاءالله مرادنژاد، هزار میلیارد ریال از اموال و املاک خود را وقف حوزه سلامت در بیمارستان رضوی این شهر کرد.

به گزارش ایرنا،این واقف نیک اندیش روز یکشنبه در نخستین همایش وقف سلامت در بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در مشهد گفت: این مبلغ در حوزه سلامت با محوریت توسعه و تجهیز بزرگ ترین مرکز ناباروری کشور و ساخت مرحله دوم مرکز قلب بیمارستان رضوی مشهد هزینه می‌شود که امید است این اقدام مورد قبول حضرت رضا(ع) قرار گیرد و ما را شفاعت کنند.

مرادنژاد افزود: امیدواریم در این مرکز افراد نیازمند و کسانی که توان مالی ندارند ناباروری شان با کمترین هزینه یا رایگان درمان شود و چه جایی بهتر از آستان قدس رضوی که قانونمند و دارای نظارت‌های دقیق است.

وی ادامه داد: در زمان دفاع مقدس در جبهه بودیم و ادای دین کردیم و امروز هم می دانیم امکانات دولت محدود است و پس از بررسی های زیاد به این نتیجه رسیدیم که عرصه سلامت و درمان ناباروری نیازمند کمک است.

اینت واقف مشهدی گفت: نگاه ما به جمعیت همان نگاه رهبر معظم انقلاب در خصوص جوانی جمعیت است.

مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های مردمی بنیاد بهره وری موقوفات رضوی هم در این ارتباط گفت: پارسال پنج هزار میلیارد ریال تقاضای وقف داشتیم که در نیمه نخست امسال این درخواستها به ۲ برابر افزایش یافته است.

حجت الاسلام عبدالرضا اصغری با بیان این که وقف، زایش و نه کاهش اموال است افزود: کلید واژه‌های وقف و نذر در آستان قدس رضوی به قدمت عشق و ارادتی است که در دل مردم این آب وخاک به اهل بیت پیامبر(ص) ریشه دوانده است.

وی ادامه داد: وقف چشمه ای همیشه جاری است و همه می توانند واقف رضوی باشند و در نهضت وقف رضوی همه ما باید سهیم، مبلغ و مروج باشیم.

مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های مردمی بنیاد بهره وری موقوفات رضوی گفت: وقف سلامت از جمله حوزه های وقف است و هم اینک اماکن مختلفی از جمله بیمارستان رضوی، دارالشفای امام رضا(ع)، بیمارستان سجادیه در تربت جام، بیمارستان امام رضا(ع) در چناران و مشهد و بیمارستان منتصریه مشهد بر محور وقف سلامت در حال فعالیت و گسترش است.

اصغری افزود: فرایند وقف تسهیل شده است و سامانه برخط وقف رضوی vaghf.razavi.ir پذیرای وقف هموطنان در بخش های مختلف است.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی در وقف سنتی متوقف نشده‌ است و شیوه‌های نوین وقف را مد نظر دارد و هم اینک پژوهش در خصوص وقف بیمه عمر، وقف تسهیلات بانکی، وقف رمز ارزها و ارز دیجیتال(توکن‌ها) آغاز شده است و برآنیم تا با ارائه مشاوره به واقفان خیراندیش، وقف نامه‌های پویا بتواند نیات واقفان را مانا و ماندگار به دست آیندگان برساند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha