هزار راهدار در محورهای مواصلاتی استان فارس مستقر شدند

شیراز- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، با اشاره به قرار گرفتن در فصل سرما و احتمال وقوع بارش برف و باران در نقاط مختلف این استان گفت: به همین منظور هزار راهدار در قالب ۷۴ اکیپ راهداری به منظور مقابله با بحران‌های احتمالی و ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان مستقر شده اند.

علیرضا راستیار، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اینک ۸۲ راهدارخانه ثابت و سیار در نقاط مختلف استان آماده مقابله با هرگونه حادثه و بحران ناشی از وقوع سیل و خدمات رسانی سریع و مطلوب به هموطنان هستند.

وی ادامه داد: در این راهدارخانه‌ها امکانات و تجهیزات راهداری از جمله ۳۸۰ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین استقرار یافته و نمک و دیگر وسایل مورد نیاز پیش بینی شده است.

هزار راهدار در محورهای مواصلاتی استان فارس مستقر شدند

او اظهار کرد: لایروبی دهانه پل‌ها، بستر رودخانه‌ها و شانه‌سازی محل‌های تخریب شده نیز از دیگر اقداماتی است که به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و وقوع بحران صورت گرفته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: همچنین هم اینک در ۵۴ گردنه و افزون بر ۶ هزار و ۳۸۰ کیلومتر محور برف‌گیر استان ۱۳۵ اکیپ و گشت راهداری به همراه ماشین آلات برف روب و سایر تجهیزات حضور دارند.

راستیار افزود: هموطنان قبل از انجام هر سفر از طریق سامانه ۱۴۱ در جریان آخرین وضعیت راههای کشور و استان قرار گیرند.

هزار راهدار در محورهای مواصلاتی استان فارس مستقر شدند

افزایش سرعت مجاز در کمربندی شیراز
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: بر اساس رای شورای ترافیک استان، حداکثر سرعت مجاز در کمربندی شیراز از ۷۰ کیلومتر به ۸۵ کیلومتر افزایش یافت.

راستیار افزود: این اقدام پس از بررسی کارشناسی سرعت طرح در این محور و میانگین سرعت تردد ۸۵ درصد خودروهای عبوری انجام شد.

او ادامه داد: در محور کمربندی شیراز با توجه به استقرار دوربین های کنترل سرعت، علاوه بر اعمال قانون برای تخلف سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط نیز بررسی و لحاظ خواهد شد.

وی، با اشاره به کاهش تصادفات رانندگی و تلفات فوتی و جرحی ناشی از آن در کمربندی شیراز گفت: فعالیت ۱۲ سامانه ثبت تخلف کمک زیادی به کاهش حوادث رانندگی در این محور کرده است.

هزار راهدار در محورهای مواصلاتی استان فارس مستقر شدند

۱۳۹ محور پرتردد فارس به سامانه ترددشمار مجهز است
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای فارس همچنین در خصوص فعالیت سامانه‌های ترددشمار در محورهای این استان گفت: هم اینک ۱۳۹ محور پرتردد استان به سامانه ترددشمار مجهز است.

راستیار افزود: از این تعداد ۱۰ سامانه اخیرا در ۱۰ محور پرتردد استان شامل سورمق، داراب، ابرقو، زرین دشت، کوار، سه راهی سیاخ دارنگون، بندر شیرنو، چاه کبکان، فاریاب به عسلویه و بالعکس و با هدف مدیریت و کنترل ترافیک و برنامه ریزی لازم جهت ارتقای جاده های استان فعال شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha