۷۵درصد قطعات مورد نیاز تعمیرات تاسیسات نفتی گچساران تولید داخل است

گچساران- ایرنا- مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: ۷۵درصد از کالاهای مورد نیاز این شرکت برای تعمیرات تاسیسات نفتی در کشور تولید می شود.

غلامرضا کمالی روز یکشنبه در حاشیه بازید از نمایشگاه دستاوردهای صنعت نفت گچساران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۲ هزار و ۲۳۷ قلم کالا به میزان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون از سوی شرکت نفت گچساران تهیه و تأمین شده است.

وی بیان کرد: از این میان کالاهای تامین شده برای تاسیسات نفتی گچساران بیش از یکهزارو ۸۲۷ قلم آن از سوی سازندگان داخلی ساخته شده است.

کمالی ادامه داد: تولید نفت در شرکت نفت گچساران روزی به ۵۰‌هزار بشکه نفت رسیده بود که این میزان تنها خوراک پالایشگاه شیراز را تأمین می‌کرد اما هم اکنون با توجه به سخت‌ترین شرایط و تحریم‌ها و همت کارکنان بسیجی صنعت نفت تولید نفت این شرکت به ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسیده‌ است.

وی با بیان اینکه این شرکت از ایده‌های نوآورانه درزمینهٔ فناوری حمایت می کند گفت: انتظار می رود این ایده‌ها از کاغذ به سمت عمل بیاید و ما در این زمینه حمایت می‌کنیم.

کمالی ابراز کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران هم اکنون ۶۰ قرار داد برای تامین و تولید قطعات مورز نیاز خود ازجمله سیستم و قطعات توربین و کمپرسورهای گازی و تلمبه‌های نفت و قطعات الکترونیک و ابزاردقیق بسته است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اظهار کرد: ۵۹ مورد تاسیسات نفتی داریم که حفظ آن نیاز به دانش فنی خاص خود دارد.

وی تصریح کرد: این شرکت دارای ۲۳ میادین بزرگ نفتی می باشد که از این تعداد ۱۶ میادین فعال است.

کمالی با بیان اینکه بیش از ۸۵۳ حلقه چاه نفت در گچساران وجود دارد، گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران توان تولید روزانه یک میلیون و ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز را در کشور دارد.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد برنامه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در زمینه تولید محقق شده و امیدواریم روز به روز شاهد پویایی و شکوفایی این مجموعه باشیم.

شرکت نفت و گاز گچساران به‌عنوان یک شرکت ویژه و راهبردی در جنوب کشور و در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان و بوشهر قرار دارد و مدیریت و راهبری کل صادرات نفت خشکی کشور را از طریق پایانه صادراتی مواد نفتی در خارک برعهده دارد و به نوعی مسئولیت تلمبه‌خانه و خط لوله صادرات را نیز انجام می‌دهد.

حفاری نخستین چاه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در سال ۱۳۰۴ و اولین کارخانه بهره‌برداری در مجموعه گچساران یک سال ۱۳۲۲ احداث شد و همچنین سال ۱۳۴۶ صادرات نفت از قلب نفت ایران آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha