بسته‌بندی حلقه مفقوده زنجیره تولید گلخانه‌ها در شهرستان خانمیرزا است

شهرکرد – ایرنا – معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت جایگاه تولیدات گلخانه‌ای در شهرستان خانمیرزا گفت: در زمان حاضر بسته‌بندی و سورتینگ حلقه مفقوده زنجیره تولید گلخانه‌ها در این شهرستان است که باید برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کاظم منزوی روز یکشنبه در نشست کارگروه اقتصادی شهرستان خانمیرزا افزود: در همین ارتباط قرار است با هماهنگی فرمانداری این شهرستان شرکت تعاونی فراگیر گلخانه‌داران تاسیس شود تا بتوان توسعه گلخانه‌ها در قالب زنجیره تولید انجام و مشکلی در این خصوص برای فروش محصولات گلخانه‌ای به وجود نیاید.

وی اضافه کرد: همچنین مباحث مربوط به توسعه گلخانه‌ها در شهرستان خانمیرزا همچنان در دستورکار استان قرار دارد به نحوی که بیشترین تسهیلات در مدت ۲ سال گذشته به این شهرستان اختصاص داده شده و همچنین برای تکمیل گلخانه‌ها در خدمت کشاورزان هستیم.

بسته‌بندی حلقه مفقوده زنجیره تولید گلخانه‌ها در شهرستان خانمیرزا است

منزوی با اشاره به افتتاح نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری گفت: امید می‌رود افتتاح این آموزشگاه‌ها به عنوان یک نهضت همچنان ادامه یابد .

وی تاکید کرد: در خصوص آموزش فنی و حرفه‌ای استان آماده ارائه تسهیلات است و تلاش می‌شود این آموزشگاه بتوانند با دریافت پروانه کسب کارهای تولیدی نیز در کنار آموزش انجام دهند.

منزوی افتتاح نمایندگی اداره کل امور مالیاتی در شهرستان خانمیرزا با هدف ایجاد عدالت و کم کردن مشکلات مردم را از دیگر برنامه‌های استان عنوان کرد.

وی در خصوص بحث بازار گفت: ۲ تا سه گروه همزمان با سفر مدیران اقتصادی استان به شهرستان خانمیرزا از بازار مرکز شهرستان بازدید کردند و نقاط قوت و ضعف را شناسایی که به فرماندار ارائه می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: افزون بر این قرار شد طی ۲ هفته آینده یک طرح مشترک نظارت بهداشتی در بازار ارائه و اقدام مشترکی در این زمینه انجام شود.

وی یادآور شد: همچنین بالای ۸۰ درصد تسهیلات تکلیفی از سوی بانک‌ها در شهرستان خانمیرزا پرداخت و تسهیلات ازدواج و فرزند آوری هم به غیر از ۲ بانک که ایجاد صف شده بود مابقی بانک‌ها خیلی سریع نسبت به پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج اقدام کردند و مشکلی وجود ندارد.

منزوی گفت: امید می‌رود با ابلاغ سریع شهرستان و برش شهرستانی منابع مالی تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ طرح‌های اقتصادی کشاورزی تامین شود.

وی یادآور شد: پرداخت قسمتی از سهم تسهیلاتی که در اداره کار مربوط به تسهیلات تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال است که قرار شد پرونده ها تشکیل و پرداخت شود.

رفع مشکل تامین آب مهمترین مطالبه مردم خانمیرزا

فرماندار خانمیرزا گفت: تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت از مهمترین مشکلات و مطالبه‌های مردم این شهرستان است.

یدالله خالدی افزود: اجرای سد شهدای چشمه علی خانمیرزا که ۲۸ سال پیش طراحی شده و همچنین تامین آب آشامیدنی از آب چشمه سفید از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان است.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر و جهادی و بازدیدهای میدانی انجام شده از سوی مسوولان تلاش می‌شود برای اجرای این طرح‌های مهم آبرسانی در بخش آشامیدنی، کشاورزی و صنعت ماده ۲۳ گرفته شود.

فرماندار خانمیرزا با تاکید بر اینکه اگر آب مورد نیاز در بخش کشاورزی و صنعت تامین شود مردم خودشان مدیریت می‌کنند، گفت: این شهرستان از جمله شهرستان‌های تولید کننده به شمار می‌رود که بار اقتصادی نظام و استان را به دوش می‌کشد.

وی تاکید کرد: شهرستان خانمیرزا آب، زمین و منابع ملی و سایر ظرفیتها را دارد و انتظار می‌رود با استفاده از این منابع زمینه رشد و توسعه این شهرستان فراهم شود.

خالدی با اشاره به زمین برای ایجاد شهرک‌های صنعتی، دانش بنیان و دامپروری گفت: زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی شهرک‌های مختلف در این شهرستان وجود دارد که باید از آن‌ها بهره گرفت.

وی همچنین برضرورت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ به متقاضیان تاکید کرد.

جذب ۲۲۵ میلیارد ریال در بخش زیربنایی

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در بحث امور زیربنایی ۹۲ درصد این مصوب معادل ۲۲۵ میلیارد ریال جذب و هزینه شده است.

حسین برزگر افزود: سه هزار و ۵۰۰ تن کل سهمیه نهاده‌ها و مایحتاج بخش کشاورزی شهرستان خانمیرزا است که تاکنون یک هزار و ۷۰۰ تن از این میزان نهاده تامین و برای تهیه مابقی این سهمیه نیز مشکلی وجود ندارد.

وی در خصوص کشت برنج در دشت خانمیرزا اظهار داشت: بحث ممنوعیت کشت برنج براساس الگوی کشت برطرف شد اما براساس مصوبه کارگروه سازگاری با کم آبی با توجه به محدودیت‌ آب‌های زیرزمینی نیاز به تجدید نظر جدی دارد.

برزگر ادامه داد: تامین آب برای کشت برنج از آب‌های زیرزمینی با مشکل روبرو هستیم اما از نظر منابع آب جاری مشکل و محدودیتی وجود ندارد.

اجرای اَبَرپروژه صنعت دامداری در خانمیرزا

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت این طرح انتظار می‌رود دستگاه‌های مسوول با صدور مجوز زمینه سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی در این شهرستان فراهم شود.

برزگر با اشاره به ایجاد زنجیره مرغ در شهرستان گفت: مجوز اجرای یک مگافرم زنجیره تولید مرغ در این شهرستان با توجه به بحث اقلیم مناسب و همچنین دسترسی استان‌های همجوار صادر شود.

به گفته وی، هم‌اکنون استان کهگیلویه و بویر احمد بیش از ۷۰ درصد مرغ مورد نیاز خود را از شهرستانهای همجوار خود تامین می‌کند که با سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این طرح و اجرای طرح زنجیره یک میلیون قطعه ای شهرستان زمینه سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود تا یک زنجیره کامل تولید از جمله کشتارگاه ، مرغداری و واحد تولید خوراک احداث شود.

وی افزود: برای راه‌اندازی این خط تولید بیش از ۶۰ تا ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین ادوات خط تولید نیاز است.

شهرستان نوپای خانمیرزا در ۱۷۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha