۱۳۱ هزار جلد کتاب در پویش مردمی به کتابخانه‌های فارس اهدا شد

شیراز - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: ۱۳۱ هزار جلد کتاب در قالب پویش مردمی نذر کتاب فارس به کتابخانه‌های عمومی این استان اهدا شد.

به گزارش ایرنا، محمدحسین فیروزی روز یکشنبه در این ارتباط افزود: چهار هزار و ۴۹۷ خیر فارسی در پویش نذرکتاب شرکت کردند و بیش از ۷۰ میلیارد ریال کتاب به کتابخانه‌های این استان هدیه دادند.

وی ادامه داد: پویش نذر کتاب فارس از ۲۰ مرادماه آغاز شد و در نخستین گام استاندار فارس حدود ۲۰۰ جلد از کتابخانه شخصی خود به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد.

فیروزی اضافه کرد: قرار بود این پویش تا ۲۴ آبان ماه همزمان با روز کتاب و کتابخوانی ادامه داشته باشد، که با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم نیک اندیش فارس، تا ۱۵ دی ماه امسال تمدید شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس عنوان کرد: نخستین جشنواره مردمی نذر کتاب با شعار «به کتاب‌هایت بال بده» برگزار شده و منجر به تقویت ارتباط عموم مردم با این مراکز فرهنگی است.

فیروزی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره مردمی تأمین منابع کتابخانه های عمومی کودک و نوجوان، سیار و روستایی است.

وی گفت: همه کتاب‌های اهدایی در جشنواره مردمی نذر کتاب از سوی کتابخانه‌های عمومی فارس آماده سازی می‌شود و برای استفاده عموم مردم در قفسه کتابخانه‌ها جای می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس یادآور شد: مردم نیک اندیش فارس که می‌خواهند با هدیه کتاب‌های خود را به کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این امر خیر مشارکت کنند، می‌توانند آدرس کتابخانه‌های عمومی استان را در سامانه SAMANPL.IR در بخش فهرست پرتال کتابخانه‌ها ببینند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha