۳۱ درصد دانش‌آموزان غرب خراسان رضوی وزن طبیعی ندارند

سبزوار- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: پایش رشد دانش آموزان غرب خراسان رضوی نشان داد که ۳۱ درصد آنان از نظر وزن وضعیت طبیعی و نرمالی ندارند.

به گزارش ایرنا، دکتر سیدمجید غضنفری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این نتایج بر اساس آخرین پایشی که توسط مراقبان سلامت و بهورزان از ۲۹ هزار و ۴۶۹ دانش آموز صورت گرفت، حاصل شده است.

وی افزود: بررسی ها نشانگر آن است که سه درصد دانش آموزان شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد دارای مشکل کوتاه قدی، ۱۳.۸ درصد لاغری و ۱۶.۹ درصد دچار چاقی و اضافه وزن هستند.

وی گفت: نتایج شاخص های مراقبتی نشان می دهد که چاقی و اضافه وزن در دانش آموزان شکل نگران کننده ای به خود گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با توجه به اینکه چاقی در این سنین زمینه ساز چاقی در بزرگسالی و عوارض مربوط به آن است باید برای داشتن دوران جوانی شاداب و سالم و گذراندن دوران سالمندی بدون دغدغه از همین امروز شروع کرد.

دکتر غضنفری افزود: آموزش تغذیه صحیح و فعالیت فیزیکی کافی به والدین و دانش آموزان، تاکید بر ارجاع موارد نیازمند به کارشناس تغذیه و پزشک، پیگیری تا حصول نتیجه، تامین نیروی کارشناس تغذیه از جمله اقداماتی است که برای کاهش چاقی و اضافه وزن دانش آموزان در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در حال اجراست.

حدود ۷۵ هزار دانش آموز در شهرستان های غرب خراسان رضوی تحصیل می کنند.

اکنون ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha