۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85303699
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۲ درصد جمعیت ایلام تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد

ایلام - ایرنا - مدیرعامل آبفای استان ایلام گفت: ۶۲ درصد جمعیت این استان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد.

«پرویز ناصری» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان در مدار بهره‌برداری قرار دار که با اتمام اجرای شبکه فاضلاب شهر آبدانان این میزان به هفت تصفیه خانه فاضلاب افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۶ تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای ایلام، ایوان، دهلران، دره شهر، سرابله و مهران بصورت فعال وجود دارد و اجرای شبکه فاضلاب روستاهای ارمو و شباب نیز در حال اجرا است.

ناصری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاضلاب شهر آبدانان با اعتبار ۲ هزار و۴۵۰ میلیارد ریال، یادآور شد: این طرح یکی از طرح های بزرگ و ثمره بخش شهرستان است که شامل ۷۲ کیلومتر شبکه جمع‌آوری، چهار کیلومتر خط انتقال و یک تصفیه خانه فاضلاب با فرآیند انوکسیک است.

مدیرعامل آب‌وفاضلاب ایلام اضافه کرد: کار مطالعات تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان های ملکشاهی و چوار نیز به پایان رسیده و در صورت تامین اعتبار، عملیات اجرایی آنها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

ناصری از واگذاری هزار و ۸۱۲ انشعاب جدید فاضلاب در استان ابتدای امسال تاکنون خبر داد و تاکید کرد: مجموع مشترکان استان در این بخش به ۱۰۸۰۰۰ فقره افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب کاملا مطابق با استانداردهای زیست محیطی انجام می‌شود، افزود: توسط سازمان‌های نظارتی، کیفیت پساب تولیدی به صورت دقیق و مستمر کنترل می‌شود.

مدیرعامل آبفای ایلام در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه سیستم فاضلاب در ارتقاء سلامت عمومی و صیانت از منابع ارزشمند روان آبها و سفره های زیر زمینی، خاطرنشان کرد: با وجود هزینه های بالای، اجرای شبکه های جمع آوری و انتقال فاضلاب، پروژه های فاضلاب در بخش های مختلف فعال بوده و با وجود نارسایی در بخشهای اعتباری که امری معمول بوده، بخش خصوصی اجازه تعطیلی عملیات کاری پروژه ها را نداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha