۵ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۰۵
کد خبرنگار: 1102
کد خبر: 85303867
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار: تامین گندم در استان سمنان ۱۷ درصد افزایش یافت

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: تامین گندم در این استان با تلاش و همکاری کشاورزان بیش از ۱۷ درصد نسبت به سال‌های قبل رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه یکشنبه در نشست شورای کشاورزی استان سمنان در سالن همایش‌های یادگار امام(ره) استانداری افزود: کشاورزان به دلیل نقش محوری در تامین امنیت غذایی و ارتزاق به مردم، همیشه در تاریخ انقلاب جزو پیشگامان عرصه تولید و رشد اقتصادی کشور بوده اند.

استاندار: تامین گندم در استان سمنان ۱۷ درصد افزایش یافت

وی ادامه داد: سمنان در حوزه تولید مرغ و شکر جزو استان‌های برتر کشور است از اینرو بخشی از نیاز برخی از استان ها نیز تامین می کند. ‌

استاندار سمنان با اشاره به وقوع سیل در منطقه کالپوش شهرستان میامی اظهار کرد: بعد از بازدیدهای میدانی از این منطقه پس از این واقعه، با هماهنگی‌های انجام شده و اقدام‌های در دست بررسی، پیگیر جبران خسارات وارد شده به کشاورزان سیل زده هستیم.

وی تصریح کرد: لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی استان پیگیر موارد و مشکلات حوزه خود در منطقه کالپوش باشند و برای جبران خسارت‌ها، نگاه ویژه‌ای به منطقه داشته باشند.

هاشمی افزود: نشست‌های شورای کشاورزی باید ۲ هفته یک بار در راستای بررسی و رسیدگی به مباحث بخش کشاورزی و کشاورزان برگزار شود.

رییس شورای کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه اعتبارات خوبی در حوزه سفر رییس‌جمهور به استان جذب شد، گفت: از محل این سفر بیش از ۱۲۰ قنات احیا و اعتبارهای زیادی نیز در حوزه آبخیزداری به استان تخصیص داده شد.

به گزارش ایرنا، از گستره ۹ و هفت دهم میلیون هکتاری استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی با ۵۰ هزار بهره‌بردار در بخش‌های مختلف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha