۶ آذر ۱۴۰۲، ۸:۳۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85303965
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت وزش باد در زنجان به ۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه امروز /دوشنبه/ سرعت وزش باد در استان افزایش می یابد و در برخی مناطق به ۷۰ کیلومتر بر ساعت می رسد، گفت: در این خصوص هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز و فردا به دلیل فعالیت امواج ضعیف در منطقه شرایط جوی ناپایداری در استان حاکم است و طی ۲ روز آینده آسمان غالبا ابری با بارش های پراکنده باران همراه خواهد شد.

وی یادآور شد:‌ به دلیل نبود رطوبت کافی در هوا میزان بارش ها گسترده نخواهد بود و بیشتر بارندگی ها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات رخ خواهد داد.

سلطانی با بیان اینکه طی ۲ روز آینده نیز دما به طور نسبی افزایش می یابد،‌افزود: از روز چهارشنبه هفته جاری دمای استان تا پنج درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت و اغلب مناطق استان دمای صفر و زیرصفر را تجربه خواهند کرد.

وی اظهار داشت:‌ طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با سه درجه سانتیگراد سردترین و گیلوان با ۲۸ درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان هفت و ۱۵ درجه، ابهر هشت و ۱۷، خرمدره هشت و ۱۸ درجه، آببر ۱۸ و ۲۵ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۱۸ درجه، قیدار پنج و ۱۲ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۱۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha