۷۵مصدوم ناشی از گاز گرفتگی سگ امسال به پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند

ساری- ایرنا - پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که امسال ۷۵ مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای معاینه و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردندکه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران از این تعداد مراجعه کنندگان ۵۵ نفر مرد و مابقی زن بودند.

طبق آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی مازندران بیشترین تعداد گاز گرفتگی سگ مربوط به شهرستان‌های ساری با ۱۴، رامسر با ۱۱ و بابل با ۱۰ نفر و کمترین آن مربوط به شهرستان‌های بابلسر، بهشهر، جویبار، محمود آباد، فریدونکنار و نکا هر کدام با یک مورد گزارش شده است.

بنابر این گزارش سال گذشته ۱۰۴ نفر در اثر گازگرفتگی سگ به پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند که افزایش هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ داشته است، ۷۹ نفر آنان مرد و ما بقی زن بودند.

به گزارش ایرنا ،سالانه موارد زیادی حیوان گزیدگی در کشور گزارش می شود که بیشترین درصد موارد آن مربوط به سگ های ولگرد است و بیماری هاری یکی از مهم ترین پیامدهای ناشی از گزش سگ به شمار می رود و در صورت ابتلای افراد به این بیماری، مرگ بیمار حتمی است.

بیماری هاری، نوعی بیماری ویروسی است که از بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و موجب مرگ می شود.

خطر گاز گرفتن سگ بسیار جدی است، اگر این اتفاق برای شما پیش آمد، حتما به پزشک مراجعه کنید. به عنوان مثال اگر سگ ناحیه‌ای از بدن شما را گاز گرفته باشد و بر اثر آن شکاف و یا بریدگی عمیقی ایجاد شده باشد باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha