گازرسانی به ۵۰۰ کارخانه و ۱۴ روستای سمنان در دولت سیزدهم محقق شد + فیلم

سمنان - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: گازرسانی به ۵۰۰ واحد صنعتی و ۱۴ روستا با هدف توسعه عادلانه گاز از دستاوردهای دولت سیزدهم در این استان است.

سید جواد حقیقت حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع برنامه‌ریزی‌ها برای گازرسانی به ۱۴ روستای استان سمنان، عملیات اجرایی برای ۹ روستا آغاز و در پنج روستا تکمیل شد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه‌ سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به استان سمنان در آبان ۱۴۰۰، مطالعات برای گازرسانی به ۱۰۰ روستای این استان انجام شد.

وی اضافه کرد: مطالبه شرکت گاز استان سمنان در دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان تقویت اعتبارات برای تکمیل گازرسانی به ۹ روستای این استان است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان، تخصیص اعتبار برای آغاز عملیات گازرسانی به پنج روستای این استان از دیگر درخواست‌ها از رییس جمهور برای دور دوم سفر به این استان است.

بهره‌مندی ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان سمنان از گاز طبیعی

حقیقت حسینی با اشاره به بهره‌مندی ۹۱ درصد جمعیت روستایی استان سمنان از نعمت گاز، ادامه داد: ۳۹۵ روستا در استان قابلیت گازرسانی دارند که از این تعداد ۲۹۵ روستا از نعمت گاز برخوردارند و توسعه گازرسانی در بخش روستایی در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان تصریح کرد: طبق بررسی‌ها در بخش مشترکان خانگی شرکت گاز استان سمنان مصرف گاز متعادل است و مصرف نامتعارف به میزان بسیار ناچیز گزارش شد.

حقیقت حسینی با بیان اینکه در استان سمنان پنج تعرفه برای محاسبه گاز مصرفی در نظر گرفته می‌شود، ابراز کرد: اقلیم‌ آب و هوایی در تعیین تعرفه بهای گاز مصرفی به پنج دسته خیلی سرد، سرد، گرم، خیلی گرم و هوای متوسط، تقسیم‌بندی می‌شود و بر این پایه تعرفه گاز مصرفی در مناطق خیلی سرد پایین تر است و استان سمنان از هر پنج تعرفه تعریف‌شده برخوردار است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: برای تعیین تعرفه گاز مصرفی متناسب با اقلیم، گزارش‌ها از اداره‌کل هواشناسی و فرمانداری‌ها جمع‌آوری و به شرکت گاز ملی اعلام و سپس نتیجه به شرکت گاز استان‌ها ابلاغ می‌شود.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود و هشت شهرستان دارد.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

استان سمنان بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha