فوتبال کهگیلویه و بویراحمد از روزهای حسرت تا گام های استوار در مسیر موفقیت

یاسوج - ایرنا -فوتبال دوستان کهگیلویه و بویراحمد که اگر چه هنوز هم در حسرت درخشش های رویایی تیم شهرداری یاسوج است اما در حال برداشتن گام های استواری در مسیر موفقیت است.

به گزارش ایرنا،تیم فوتبال شهرداری یاسوج روزگاری با یکه تازی و خلق شگفتی ها در لیگ دسته یک و حتی جام حذفی کشور و با شکست تیم های بزرگی همچون تراکتورسازی تبریز با سرمربیگری «امیر قلعه نویی» یکی از تیم های قوی و حتی امید نخست برای رفتن به لیگ برتر فوتبال کشور بود .

این تیم در سال ۹۲ و با بکارگیری محمد نوازی پیستون راست پرفروغ سال های نه چندان دور فوتبال کشور و استقلال تهران و محمدرضا مامانی از بازیکنان مطرح فوتبال ایران و پرسپولیس در لیگ دسته یک باشگاه های کشور تنها با فاصله یک امتیازی از تیم دوم لیگ دسته یک کشور از راهیابی به مرحله پلی آف بازماند.

این تیم که با داشتن مربیان مجرب و شناخته شده فوتبال کشور همچون رضا چمنیان و جواد زرینچه یکی از امیدهای آینده و تیم های موفق در سال های اخیر فوتبال کشور بود ناباورانه و با روی کارآمدن دور چهارم شورای اسلامی شهر یاسوج و انتخاب شهردار جدید و با بالا گرفتن اختلاف ها و کشمکش ها از گردونه رقابت ها حذف و از حضور در فوتبال کشور برای همیشه حذف گردید.

فوتبال کهگیلویه و بویراحمد از روزهای حسرت تا گام های استوار در مسیر موفقیت

اختلاف هایی که این بار نه بر سر تعیین سرمربی و خرید بازیکن بلکه بر حذف کلی تیم بالا گرفت و شهرداری یاسوج در شرایطی ناخوشایند و بهت آور از تیم داری شانه خالی کرد،بعد از یک جابه جایی در پارلمان محلی شهری و تغییر اعضای شورا و شهردار تیغ حذف بر پیکر تیم فوتبال و بلکه باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری یاسوج زده شد و به بهانه کمبود اعتبار حسرت همیشگی را بر دل جوانان و مشتاقان فوتبال این دیار وارد کرد.

اما رشته محبوب فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر با حضور چند تیم در لیگ های مختلف کشوری، چندین بازیکن شاغل در استان های دیگر،قضاوت شماری داور شاهد موفقیت های چشمگیری بوده و هواداران انتظار دارند تا با ادامه این روند شاهد روزهای بهتری باشند.

درخشش تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در لیگ دسته دوم و صعود به لیگ دسته یک پس از قهرمانی در لیگ دسته دوم و کسب نتایج قابل قبول را می توان گل سرسبد موفقیت های سال های اخیر فوتبال کهگیلویه و بویراحمد دانست.

حضور چندین تیم در رده های مختلف سنی در لیگ های مختلف کشوری و کسب نتایج رضایت بخش از دیگر موفقیت های فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری بوده که با توجه به درخشش تیم های نوجوان و نونهالان در لیگ های امید و برتر می توان به ادامه روند موفق تیم های فوتبال استان امیدوار بود.

حضور چندین بازیکن فوتبال کهگیلویه و بویراحمد شاغل در لیگ های مختلف به ویژه لیگ برتر سند دیگری بر موفقیت های جوانان این سرزمین در رشته فوتبال است.

هم اکنون چندین داور کهگیلویه و بویراحمد در مسابقات فوتبال کشور قضاوت می کند که این امر نشان می دهد که استعدادهای فوتبال استان محدود به بازیکن نیست و این خطه در بخش داوری هم موفق است.

حضور ۲۲ تیم شاغل در استان های دیگر

دبیر هیات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد گفت:۲۲ فوتبالیست استان در تیم های سراسر کشور و از لیگ های برتر و زیر گروه توپ می زنند.

علیجان اردشیری افزود: محمدرشید مظاهری، بابک مرادی و صیاد کوکبی از فوتبالیست های نامدار کهگیلویه و بویراحمد هستند که نه تنها در لیگ برتر ایران بلکه تجربه حضور در جام قهرمانان آسیا را هم دارند.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر همچنین ۳۸ داور کهگیلویه و بویراحمد در لیگ های مختلف کشور قضاوت می کنند.

دبیر هیات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روح الله شریفی و حمیدرضا افشون از جمله داوران استان هستند که در لیگ برتر قضاوت می کنند.

اردشیری تاکید کرد: همچنین ۷ داور این استان در مسابقات فوتبال لیگ دسته اول فوتبال کشور قضاوت می کنند.

دبیر هیات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خداداد افشاریان که هم اکنون مسوولیت هیات فوتبال استان را به عهده دارد و نوذر رودنیل داور و کارشناس نامدار داوری از دیگر افتخارات فوتبال استان هستند که باید قدر تجربه آنان را بدانیم.

حضور هفت تیم کهگیلویه و بویراحمد در لیگ های کشوری

دبیر هیات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با داشتن هفت تیم در لیگ های مختلف کشوری وضعیت مناسبی نسبت جمعیت خود در رشته محبوب فوتبال دارد.

فوتبال کهگیلویه و بویراحمد از روزهای حسرت تا گام های استوار در مسیر موفقیت

علیجان اردشیری افزود: تیم نفت و گاز گچساران که در رده ششم جدول رده بندی لیگ دسته اول فوتبال کشور قرار دارد یکی از شاخص ترین نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در رشته فوتبال است.

وی بیان کرد: این تیم که امسال به لیگ دسته اول فوتبال کشور صعود کرده تنها برای ماندن در این لیگ برنامه ریزی کرده بود اما با تلاش بازیکنان،کادر فنی و مسوولان توانسته نتایج قابل قبولی کسب کند.

دبیر هیات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استان همچنین سه نماینده در لیگ دسته سوم فوتبال کشور دارد.

اردشیری عنوان کرد: تیم های اتحاد یاسوج،اتحاد کهگیلویه و شاهین بهمئی از جمله نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در لیگ دسته سوم فوتبال کشور هستند که تیم اتحاد یاسوج با صدرنشین در گروه خود امید به صعود به لیگ دسته دوم فوتبال کشور دارد.

دبیر هیات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین تیم های اتحاد کهگیلویه و شاهین بهمئی به ترتیب با هفت و چهار امتیاز در رده های دوم و ششم جدول رده بندی گروه خود قرار دارند.

وی تیم استقلال نوین یاسوج را از دیگر نمایندگان موفق کهگیلویه و بویراحمد در لیگ برتر نونهالان کشور معرفی کرد و افزود: این تیم هم اکنون با هشت امتیاز در رده سوم جدول رده بندی فوتبال کشور دارد.

اردشیری عنوان کرد:فولاد یاسوج نیز نماینده استان در لیگ های فوتبال امیدهای کشور است که این تیم با هفت امتیاز در میانه جدول رده بندی این مسابقات دارد.

وی تصریح کرد که تیم شاهین بهمئی نیز در لیگ برتر زیر ۱۸ سال از دیگر نمایندگان فوتبال کهگیلویه و بویراحمد است که با قرار داشتن در رده دوم جدول رده بندی وضعیت قابل قبولی در این مسابقات دارد.

اقدام های هیات فوتبال برای بهبود شرایط این رشته

دبیر هیات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که پرداخت مطالبات ۱۰ میلیارد ریالی هیات فوتبال از اقدام های خوب سال های اخیر برای کمک به بهبود شرایط فوتبال در استان بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین به همت هیات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد یک دستگاه خودرو مینی بوس برای اعزام تیم ها به لیگ های کشوری در مسابقاتی که تیم های استان مهمان هستند انجام شد که البته به علت حاشیه های ایجاد شده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha