۱۳۰ روستای کهگیلویه وبویراحمد به اینترنت پر سرعت متصل شدند+ فیلم

گچساران - ایرنا - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از۱۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان در دولت سیزدهم از اینترنت پر سرعت برخوردار شده اند .

سید محمود رادمنش روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد، جزو استان های پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات است ،افزود: برای اجرای زیر ساخت های اینترنت پرسرعت این روستاها بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به زیر ساخت های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است ، ابراز کرد: تصویب و تزریق این میزان اعتبار به منظور توسعه زیرساخت های ارتباطی استان از سوی وزارت ارتباطات از اقدامات بزرگ و زیرساختی دولت سیزدهم در استان بوده است.

رادمنش اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۹۸.۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وی ادامه داد: ۵۰ طرح ارتباطی هم اکنون در مناطق مختلف استان در دست اجراست که با بهره برداری از این طرح ها بیش از ۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سالجاری به شبکه اینترنت پرسرعت متصل خواهد شد.

رادمنش عنوان کرد: این تعداد طرح ها در زمینه توسعه ارتباطی و ساخت سایت جدید ارتباطی، توسعه شبکه زیر ساخت مبتنی بر فیبر نوری بین شهری و روستایی است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ۱.۳ دهم درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان فاقد اینترنت پرسرعت هستند که هم اکنون جز برنامه های در دست اجرای این اداره کل است.

رادمنش ابراز کرد: قبل از دولت سیزدهم کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان هایی محروم در زمینه زیر ساخت های فیبر نوری بود که با توجه دولت در قالب فاز نخست بیش از ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا و ۱۵۵ کیلومتر در دست اجراست.

وی گفت: در قالب فاز دوم بیش از یکهزارو ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری مصوب برای اتصال بیشتر روستاها به فیبر نوری در استان اجرا خواهد شد که امید می رود که این میزان تا پایان دولت سیزدهم انجام شود.

رادمنش قول داد در خصوص رفع کامل مشکلات پوشش ارتباطی جاده‌ای استان اقدامات لازم انجام شود.

زیرساخت انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد فراهم است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیر ساخت های لازم برای برگزاری انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شده و هم اکنون تمام حوزه های انتخاباتی استان آماده شده و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

رادمنش اظهار کرد: همچنین زیرساخت های لازم برای برگزای انتخابات الکترونیک و مطلوب در ۹۸ درصد روستاهای این استان فراهم شده است.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای انجام گشت مستمر مسیرهای فیبرنوری زیرساختی و مخابراتی، پایش مستمر وضعیت ارتباطی و سامانه‌های انتقال، سوییچ و تغذیه نیرو زیرساختی و مخابراتی از جمله اقدام‌های این اداره کل در برقراری وضعیت مطلوب ارتباطات در روز برگزاری انتخابات است.

رادمنش تصریح کرد: پایش سایت‌های ارتباطی ، بررسی وضعیت ارتباطی و ترافیک سایت‌های تلفن همراه از دیگر اقدام‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد در برقراری وضعیت مطلوب ارتباطات در روز برگزاری انتخابات است.

بر اساس آخرین آمارها، جمعیت استان بیش از ۷۲۰ هزار نفر است. بیش از ۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند. تعداد روستاهای متصل به اینترنت پهن باند استان ۸۲۷ روستاست.

۹۸۷ درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل به یک سرویس ارتباطی دسترسی دارند و ۷۰ درصد روستاهای استان با احتساب تمام تکنولوژی ها (گران و ارزان و ای دی اس ال، تری جی و فور جی) به اینترنت دسترسی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha