دستور رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی برای آمادگی نظامی در برابر تنش شبه جزیره‌کره

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز دوشنبه دستور داد با افزایش تنش‌ها با کره شمالی، آمادگی نظامی قاطعانه‌ای ایجاد شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یون سوک یول رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی این دستور را بعد این اینکه شین وون شیک وزیر دفاع کره جنوبی و کیم میونگ سو فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح(JCS) درباره شرایط امنیتی به او گزارش دادند، صادر کرد.

یون سوک یول گفته است: درحالی که اقدامات کره شمالی را کاملا تحت نظر داریم، باید آمادگی نظامی قاطعانه‌ای داشته باشیم تا شهروندان ما احساس امنیت کنند.

پس از اینکه کره شمالی یک ماهواره نظامی را با موفقیت پرتاب کرد، تنش‌ها در شبه جزیره کره بیشتر شد. کره جنوبی بخشی از توافقنامه کاهش تنش‌های نظامی سال ۲۰۱۸ را تعلیق کرده و کره شمالی هم عملا این تواقفنامه را لغو کرده است. پیونگ یانگ به تازگی اعلام کرد که تسلیحات جدیدی در مرز دوکره مستقر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، «توافقنامه جامع نظامی» روز ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۸ شهریور ۹۷) در زمان ریاست جمهوری مون جه این امضا شد. در این توافقنامه آمده است همه فعالیت‌های نظامی خصمانه میان دوکره لغو، مناطق حائل در دریا ایجاد و منطقه غیرنظامی به منطقه ای صلح‌آمیز مبدل شود.

کره جنوبی و آمریکا با افزایش آزمایش های تسلیحاتی کره شمالی رزمایش‌های نظامی مشترک خود را گسترش داده‌اند.

کره شمالی روز سه شنبه ۳۰ آبان یک ماهواره شناسایی نظامی را با موفقیت پرتاب و اعلام کرد که قصد دارد چندین ماهواره دیگر را در فاصله زمانی کوتاهی به فضا پرتاب کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha