۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85304186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۴۵ هزار هکتار از مزارع کردستان به زیرکشت محصول جو رفت

سنندج- ایرنا- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: افزون بر ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جاری ( مهر ۱۴۰۲ تا شهریور ۱۴۰۳) به کشت محصول جو اختصاص پیدا کرده است.

فریدون حامدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از محصولات مهم زراعی استان«جو» است که افزایش تولید آن در راستای تامین نیاز واحدهای دامی استان جزو برنامه های ماست.

وی تامین نهاده های دامی را یکی از مسائل مهم و ضروری در استان خواند و بیان کرد: کردستان در تولید گوشت قرمز یکی از استان های مطرح کشور است بنابراین یکی از نیازهای استان تامین نهاده های دامی با قیمت مناسب و به موقع است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: در سال زراعی گذشته ۹۳ هزار و ۵۹۴ تن از این محصول در استان تولید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن ۳۷ درصد رشد داشت.

حامدی یادآور شد: در سال زراعی جاری هم ۴۰ هزار هکتار از مزارع استان به کشت جو دیم و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار هم به کشت جو آبی اختصاص پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: به منظور حمایت از کشاورزان و ترغیب آنها به تولید و کشت بیشتر محصول جو، در سال زراعی گذشته شرکت پشتیبانی امور دام استان اقدام به خرید توافقی محصول جو به قیمت مصوب ۹۹ هزار ریال کرد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: خرید توافقی محصولات کشاورزی موجب می شود دیگر کشاورزان دغدغه و نگرانی بابت بازار فروش محصول خود نداشته باشند.

یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار از مساحت کردستان به اراضی کشاورزی اختصاص دارد که این میزان حدود پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل داده است.

۹۶ درصد سطح اراضی کشاورزی استان به کشت سالانه محصولات زراعی و سطح آیش (بدون کشت) و چهار درصد به عبارتی ۵۲ هزار و ۶۷۰ هکتار آن هم به اراضی باغی اختصاص پیدا کرده است.

از ۷۹۱ هزار و ۹۷۰ هکتار اراضی زیر کشت محصولات زراعی استان ۸۷ درصد دیم و فقط ۱۳ درصد آن آبی است. سالانه حدود ۲۱۱ هزار و ۲۶۸ هکتار از اراضی دیم به ویژه در شرق، شمال شرق و شمال استان به طور آیش در تناوب زراعی قرار می‌گیرد.

۷۹ درصد از سطح زیرکشت محصولات زراعی استان سالانه به غلات، ۱۳ درصد حبوبات، پنج درصد به علوفه و سه درصد دیگر به سایر محصولات زراعی اختصاص پیدا می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha