استاندار تهران: تفکر بسیجی بهترین بستر تربیتی برای نسل آینده است

تهران‌بزرگ - ایرنا - استاندار تهران با گرامیداشت هفته بسیج، فرهنگ و تفکر بسیجی را بهترین بستر برای اجرای برنامه‌های تربیتی و پرورش نسل آینده کشور دانست.

به گزارش ایرنا، علیرضا فخاری روز دوشنبه در جلسه شورای بسیج استانداری تهران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به شرایط خاص و ملتهب کشور در سال ۵۸ از جمله قائله کردستان، اتفاقات ترکمن صحرا، اقدامات گروه های چپ مارکسیستی و توده‌ای‌ها در تهران و همچنین تهدیدات مستقیم آمریکا پس از تسخیر لانه جاسوسی، دفاع از کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی در مقابل تهدیدات را امری ضروری دانست.

وی افزود: با توجه به تمام تهدیدها و التهابات موجود انتظار توطئه و تحریک از سوی دشمن شماره یک یعنی آمریکای جهانخوار نیز دور از ذهن نبود و با گسترش آنها زمینه برای دخالت نظامی دشمن فراهم شده بود، از اینرو ایجاد آمادگی در میان مردم در آن زمان بسیار اهمیت داشت.

استاندار تهران با بیان اینکه فرمان تشکیل بسیج نوری از امید را در دل مردم روشن کرد، این اقدام را باعث نزدیک شدن دل و قلب مردم به یکدیگر عنوان کرد و گفت: تشکیل بسیج مستضعفین یعنی اگر در نقطه ای از کشور مشکلی یا حادثه ای رخ داد گروهی از مردم بدون چشم‌داشت و توقعی برای مرتفع کرد آن مشکل اعلام آمادگی کردن و تا پای جان در صحنه حضور داشته باشند که نمونه آن را در جنگ تحمیلی شاهد بودیم.

فخاری دوری از هرگونه ریا و تظاهر را از صفات و ویژگی‌های بارز بسیجی دانست و عنوان کرد: رفتار، کردار و اخلاق بسیجی باید نمونه باشد، بسیج تکیه‌گاه چند وجهی انقلاب است و به عنوان یک بسیجی در هر سمتی هستیم باید به عنوان چشم بینا و بیدار نظام عمل کرده، نقاط ضعف و قوت را استخراج کنیم و با تسلط به دانش روز به پیشرفت جامعه کمک کنیم.

وی نقش بسیج را در تربیت نسل آینده بسیار حائز اهمیت دانست و با تاکید بر آینده نگری،نگاه برنامه ای و پیامدسنجی گفت: تفکر بسیجی به عنوان بهترین بستر برای اجرای برنامه‌های طرح‌های تربیتی و پرورش نسل آینده کشور براساس اصول و مبانی انقلاب اسلامی است.

استاندار تهران با بیان اینکه فعالیت بسیجی به امور نظامی محدود نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بسیج یک منظومه فکری است که در تمام عرصه‌ها در بالاترین سطح حضور داشته و محدود به زمان و مکان نیست.

فخاری خاطرنشان کرد: امروز با گذشت بیش از چهار دهه از تشکیل این نهاد مقدس و شجره طیبه، روحیه بسیجی از مرزهای ایران اسلامی فراتر رفته است و جلوه‌هایی از روحیه بسیجی را در نیروهای مقاومت فلسطینی در غزه مشاهده می‌کنیم که استکبار جهانی و رژیم کودک کش صهیونیستی را ذلیل و حیران کرده‌اند.

تاکید بر حمایت از قهرمانان ملی

استاندار تهران همچنین در جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش استانداری با تاکید بر اهمیت رعایت اخلاق برای قهرمانی، گفت: مسئولان استان تهران اگر برای قهرمان، اخلاق حرفه‌ای قائل شوند، می‌توانند آنها را به عنوان الگو در آینده برای نسل جوان معرفی کنند

فخاری در این جلسه که با دستور حمایت از قهرمانان و توسعه زیرساخت‌ها در رشته‌های مختلف مدال‌آور با تخصیص اعتبارات لازم، برگزار شد، حمایت از ورزشکاران را در بحث قهرمان پروری مورد تاکید قرار داد و با اشاره به ظرفیت های بالای ورزشی استان تهران اضافه کرد: تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت یک ضرورت برای ورزش استان است، چرا که نگاه جوانان و استعدادها به تلاش مسئولان برای توسعه ورزش است و آنها با ترسیم برنامه صحیح می‌توانند در جهت قهرمانی‌ها گام بردارند.

علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران نیز با ارائه گزارش عملکرد تهران در المپیاد استعدادهای برتر، برگزاری نمایشگاه عزت و پیشرفت و سهم تهران در مدال آوری مسابقات آسیایی و پاراآسیایی هانگژو، گفت: استعدادهای بسیاری در المپیاد استانی و کشوری شناسایی شدند که توسط هیات ‌های ورزشی در شرایط رشد قرار گرفتند.

جوادی افزایش مدال‌های کسب شده و توفیقات قهرمانی را در رقابت‌های آسیایی و پارا آسیایی نشان از برنامه محور بودن اداره کل و اهتمام جدی برای جهش قابل توجه در همه زمینه‌ها طی یک سال و نیم گذشته عنوان کرد.

در این جلسه همچنین از مدال آوران فوتسال ناشنوایان که در برزیل به مقام قهرمانی رسیدند تجلیل شد.

ضرورت برنامه ریزی برای رشد بهتر و بیشتر ورزش استان تهران

استاندار تهران همچنین در جلسه شورای ورزش استان بر ضرورت برنامه ریزی برای رشد بهتر و بیشتر ورزش تاکید کرد و گفت: ورزش تهران از دیرباز به دلیل بهره مندی از مربیان با تجربه و با دانش نسبت به سایر استان‌ها از جایگاه محکم‌تری برخوردار بود و باید طوری برنامه ریزی کنیم که شاهد رشد بهتر و بیشتری در این عرصه باشیم.

علیرضا فخاری شورای ورزش را حامی و پشتیبان ورزش استان دانست و با بیان اینکه آینده‌پژوهی و تبیین سیاست‌های کلی ورزش از وظایف اصلی شورای ورزش است به قهرمانی استان تهران در المپیاد استعداد های ورزشی کشور اشاره کرد و ضمن تقدیر از افتخارآفرینی ورزشکاران در میادین مختلف داخلی و بین‌المللی، از عدم‌ توجه کافی نسبت به معیشت و تامین شغل ورزشکاران ابراز تاسف کرد.

فخاری تاکید کرد: اولویت اول ما برای تحویل مراکز ورزشی بجای بخش خصوصی، باید استفاده از ظرفیت ورزشکاران باشد.

استاندار تهران با اشاره به وجهه خوب ورزشکاران در میان اقشار مختلف جامعه، استفاده از ظرفیت مدال آوران و نام‌ آوران در این زمینه را در جذب جوانان و نوجوانان به ورزش مثبت خواند و گفت: با این کار ما هم به ورزشکاران بها دادیم هم کام مثبتی جهت جذب جوانان به ورزش برداشتیم.

استاندار تهران درمورد امکانات ورزشی استان بیان کرد: امکانات بسیار خوبی در سطح استان وجود دارد که متاسفانه فدراسیون‌های ورزشی از آن‌ها برای تیم‌های ملی استفاده می‌کنند و امکان رجوع‌ ورزشکاران تهرانی که در سطح استان فعالیت می‌کنند به آنها وجود ندارد؛ لذا باید شرایطی فراهم شود که این‌ امکانات در اختیار استان نیز قرار بگیرد.

فخاری با اشاره به دستور رییس‌جمهور مبنی‌بر ساخت یک‌ ورزشگاه مجهز در تهران، از مسوولین اداره کل ورزش و جوانان استان خواست تا درصورتی که زمین مناسبی برای احداث‌ مجموعه ورزشی در سطح استان پیدا کردند برای انجام کارهای مطالعاتی به شورای ورزش استان معرفی کنتد.

وی همچنین از مدیرکل و دست اندرکاران ورزش استان خواست تا با برنامه ریزی های بلندمدت و کوتاه‌مدت بستر را برای رشد و تعالی ورزش استان فراهم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha