آتش سوزی شب‌گذشته به پنج هکتار از درختان راش سوادکوه خسارت زد

ساری- ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت : آتش سوزی شب گذشته به پنج هکتار از درختان گونه راش در منطقه " اسپرز " سوادکوه شمالی خسارت سطحی زده است.

سرهنگ مجید ذکریایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با توضیح این که آتش سوزی ساعت ۱۷ روز گذشته شروع شد و تا بامداد امروز ادامه داشت، افزود: با حضور سه تیم واکنش سریع یگان حفاظت و قرق بانان شرکت ولوپی سوادکوه ، آتش مهار شده است.

وی با بیان این که طبق بررسی میدانی حدود پنج هکتار از عرصه جنگلی که عمده درختان این منطقه از گونه راش است، به صورت سطحی دچار خسارت شد، ادامه داد:‌ فصل پاییز خسارت بارترین ایام برای جنگل های مازندران به خاطر آتش سوزی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری، بارش کم باران، سخت گذر بودن مناطق، ریزش برگ‌های خشک در کنار بی توجهی مسافران و گردشگران را از دلایل اصلی آتش سوزی در عرصه های جنگلی مازندران عنوان کرد.

آماده باش یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران تا ۴۸ ساعت آینده

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری به فصل خزان و ریزش برگ خشک در عرصه های جنگلی اشاره کرد و گفت: با توجه به هشدار هواشناسی نسبت به افزایش دما و وزش باد تمامی نیروهای یگان در آماده باش کامل هستند.

سرهنگ ذکریایی به بیان این که گشت های پیشگیری در عرصه های جنگلی مازندران مشغول انجام ماموریت هستند، گفت: از آن جایی که از امشب با وزش باد شدید مواجه خواهیم شد، خطر شکسته شدن درختان نیز وجود دارد.

وی از شهروندان به خصوص گردشگران خواست تا نسبت به روش کردن آتش در عرصه های جنگلی خود داری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه جنگلی و یا قاچاق چوب با شماره تلفن امداد جنگل ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ تماس بگیرند.

استان مازندران حدود۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.
برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران دو اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند.

استان مازندران در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha