سیلی مقاومت به اشغالگران؛ پیام تحویل اسیران صهیونیست در مرکز شهر غزه

تهران- ایرنا- گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در یک اقدام غافلگیرانه و معنادار، اسیران صهیونیست را در مرکز نوار غزه به صلیب سرخ تحویل داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه «العربی۲۱»، درحالی که رژیم صهیونیستی ادعا می کرد به طور کامل بر شهر غزه مسلط شده است، اسیران این رژیم در مرکز شهر غزه به صلیب سرخ تحویل داده شد، صدها عضو گردان های عزالدین القسام در این منطقه حضور داشتند و صدها نفر نیز از ساکنان غزه در حمایت از مقاومت شعار دادند.

اسیران رژیم صهیونیستی در سومین مرحله از تبادل، برخلاف دو مرحله پیشین، نه تنها در گذرگاه رفح تحویل داده نشدند، بلکه در اقدامی معنادار در مرکز غزه تحویل و توسط صلیب سرخ به شمال نوار غزه منتقل شدند.

«عامر السبایله» تحلیلگر استراتژیک و استاد علوم سیاسی در این باره گفت: حماس با این کار خود و ارسال پیام می خواست، بحرانی را در میان صهیونیست های ساکن در سرزمین های اشغالی ایجاد و بحران سیاسی موجود را عمیق تر کند.

السبایله در گفت وگو با «العربی ۲۱» افزود: حماس می خواست ثابت کند که همه اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره شمال غزه دروغ است و تسط کامل اشغالگران بر این منطقه یک اقدام تبلیغاتی در طول جنگ علیه غزه بود.

وی اضافه کرد: آنچه در مرکز شهر غزه و نمایش اسیران صهیونیست در این منطقه انجام شد، پاسخی به این پروپاگاندا بود و این موضوع قطعا به تعمیق بحران سیاسی میان صهیونیست ها منجر خواهد شد.


نفوذ بدون تسلط

سرلشکر بازنشسته و تحلیلگر نظامی اردنی نیز گفت: آنچه در جریان سومین دور از مبادله اسیران انجام شد، نشان داد که ممکن است رژیم صهیونیستی وارد نوار غزه شود، ولی تسلط بر آن برای این رژیم، غیرممکن است.

«فایز الدویری» در گفت وگو با شبکه الجزیره افزود: القسام، از میدان فلسطین با هوشمندی کامل استفاده کرد تا بگوید که همچنان با قدرت و انسجام، حضور و ابتکار عمل را در دست دارد.

وی ادامه داد: حماس فقط به تحویل اسرای اسرائیلی اقدام نکرد، بلکه یک قدرت نمایی و یک رزمایش برگزار کرد و حضور مردمی ساکنان غزه در اطراف مقاومت که از آوارهای جنگ چند هفته ای خارج شده اند، نمونه ای دیگر از این قدرت نمایی بود.

تحویل اسرا در مناطق حمله زمینی اشغالگران

منطقه «الساحه» که اسرای رژیم صهیونیستی در آن تحویل صلیب سرخ شدند، در مرکز غزه قرار دارد و بیمارستان «المعمدانی» که رژیم صهیونیستی ماه گذشته یک جنایت بزرگ در آن انجام داد نیز در همین منطقه واقع شده که اشغالگران مدت کوتاهی به آن نفوذ و سپس عقب نشینی کردند.

یک منبع آگاه در نوار غزه به «العربی۲۱» گفت: اسرای تحویلی، از ابتدا در شمال نوار غزه نگهداری می شدند و آنگونه که برخی رسانه ها اعلام کردند، این اسیران برای تبادل از جنوب نوار غزه منتقل نشدند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: منطقه الساحه در بخش غربی شهر غزه قرار دارد و بنای سرباز گمنام، خیابان الجلاء، بیمارستان الشفاء، و خیابان النصر در این منطقه است که تانک های صهیونیست ها تا پیش از عقب نشینی به سوی جاده ساحلی در آن مستقر بودند.

و جالب اینکه خودروهای نظامی گردان های القسام از مناطقی حرکت کردند که نظامیان صهیونیست تا چند روز پیش بر آن مسلط بودند.

گردان های عزالدین القسام روز یکشنبه در سومین مرحله از مبادله اسیران، ۱۳ اسرائیلی را به همراه ۴ تبعه خارجی با ۳۹ کودک فلسطینی مبادله کرد.

انتظار می رود روز دوشنبه نیز حماس ۱۱ اسرائیلی را در مقابل ۳۳ زن و کودک فلسطینی آزاد کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha