عملیات دفاع از مقر آبفای استان سمنان در شاهرود تمرین شد

شاهرود - ایرنا - عملیات تمرینی‌ و فصلی دفاع از مقر شرکت آب و فاضلاب استان سمنان روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور در شاهرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با سراسر کشور در هشت واحد تأسیسات شهرستان‌های استان سمنان و حضور یکصد و ۱۱ نفر از کارکنان آبفا، نیروهای امدادی، خدمات رسان، نیروی انتظامی و امنیتی، این عملیات تمرینی برگزار شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در حاشیه این عملیات تمرینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از محورهای این عملیات تمرینی تعامل و هم‌افزایی شرکت‌های آب و فاضلاب با دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، امدادی و خدمات‌رسان است.

محمد طاهری با بیان اینکه پیشگیری و مقابله جدی با هرگونه نفوذ و خرابکاری در تأسیسات و مکان‌ها از دیگر محورهای این عملیات تمرینی است، ابراز کرد: شناسایی و رفع مشکلات ناشی از حملات بیوتروریسم در تأسیسات آبرسانی در دستور کار این رزمایش بود.

عملیات تمرینی دفاع از مقر آبفای استان سمنان در شاهرود برگزار شد

ارزیابی وضعیت حفاظت فیزیکی و هوشمند تأسیسات

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان، ارزیابی وضعیت حفاظت فیزیکی و هوشمند تأسیسات را از اهداف این عملیات تمرینی برشمرد و گفت: ارزیابی وضعیت سامانه‌های پشتیبان تأمین انرژی برق و نحوه عملکرد آنها، بررسی وضعیت کارکرد سامانه‌های حفاظت هوشمند به هنگام قطع برق، بررسی وضعیت ورود و خروج افراد و خودروهای غیرمرتبط به داخل انبارها از دیگر اهداف این مانور بود.

طاهری با بیان اینکه وضعیت محل‌ نگهداری سامانه‌ها گندزدایی( کپسول گاز کلر، پودر پرکلرین و آب ژاول) ارزیابی شد، اظهار کرد: وضعیت هوشیاری نگهبان در هنگام انجام وظیفه مورد رصد و ارزیابی قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ادامه داد: رصد سامانه‌های پایش تصویری توسط نگهبان با مشاهده نفوذ افراد به داخل تاسیسات و یا بروز هر گونه خرابی از دیگر اهداف این عملیات تمرینی بود.

وی با بیان اینکه میزان آمادگی کارکنان آبفا، دستگاه‌های خدمات‌رسان امدادی، امنیتی و انتظامی در این عملیات تمرینی ارزیابی شد، افزود: این عملیات تمرینی در کمترین زمان ممکن توسط تمامی عوامل با موفقیت اجرا و از خرابکاری فرضی در تاسیسات آبفای شهرستان شاهرود جلوگیری شد.

اجرای عملیات تمرینی در سراسر کشور به صورت فصل

طاهری با اشاره به اینکه این عملیات تمرینی همزمان در سراسر کشور در هر فصل برگزار می‌شود، تصریح کرد: این گونه عملیات‌های تمرینی موجب پیشگیری و مقابله با هر گونه نفوذ و خرابکاری در تأسیسات و مکان‌های آب آشامیدنی می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ادامه داد: این عملیات تمرینی در تأسیسات آبرسانی شماره سه (شهید حاج قاسم سلیمانی) امور آب و فاضلاب شهرستان شاهرود واقع در جاده مجن با حضور گروه‌های عملیاتی آتش نشانی، اورژانس، برق، هلال احمر، نیروهای انتظامی و امنیتی و همچنین بهداشت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این عملیات تمرینی همزمان در ۳۳۲ واحد تاسیسات کشور و با حضور چهار هزار و ۶۷۳ نفر انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha