آذربایجان شرقی ۱۳۰ شهید مربی آموزش‌های نظامی دارد

تبریز-ایرنا- معاون تربیت، آموزش و فرهنگ پاسداری سپاه عاشورا گفت: این لشکر همیشه سرافزار و آذربایجان شرقی در طول دوران دفاع مقدس تعداد ۱۳۰ شهید مربی آموزش های نظامی تقدیم اسلام و کشور کرده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ « محمدجعفر آقایی» روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، سردار شهید علی تجلائی را از افتخارات دوران هشت سال دفاع مقدس بیان کرد که از نیروهای آموزش و یکی از مربیان نظامی و دفاعی لشکر عاشورا بود که به فیض شهادت نایل گشت و سردار شهید قاسم سلیمانی درباره این شهید دلاور آذربایجان می گفت او استاد من بوده است.

وی نقش مربیان آموزشی در دوران هشت سال دفاع مقدس را بسیار مهم و بی بدیل دانست و یادآور شد: اعلب شهدای این دوران دست پرورده و آموزش دیده یگان ها و پادگان های آموزشی بودند که زحمات بسیار زیادی برای موفقیت رزمندگان متحمل شدند.

آقایی از برگزاری اولین اجلاسیه شهدای مربی آموزش آذربایجان شرقی در تبریز خبر داد و اظهار کرد: این اجلاسیه روز پنجشنبه برابر با ۹ آذر ماه جاری از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل تالار وحدت دانشگاه تبریز و با حضور خانواده های معظم شهدا، مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی و رزمندگان پیشکسوت برگزار خواهد شد.

وی شهید شاخص این اجلاسیه را شهید "حسین پورعبدی " از شهدای مراکز آموزشی لشکر عاشورا اعلام کرد که در چهارم آذرماه سال ۱۳۸۴ هنگام اجرای کلاس تخریب و با فداکاری جان خود به شهادت رسید.

آقایی، ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، معرفی شهدای مربی آموزشی، حفظ و صیانت از جایگاه و مقام شهدا و پیش زمینه برای برگزاری کنگره سراسری ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی را از اهداف اصلی برگزاری اجلاسیه شهدای مربی آموزشی آذربایجان شرقی بیان کرد.

وی رونمایی از جلد اول کتاب "ستارگان آسمانی" را از جمله برنامه های جنبی اجلاسیه فوق بیان و اضافه کرد: در این کتاب که قرار است در پنج جلد به زیور چاپ آراسته شود، تعداد ۳۰ شهید در قالب زندگی نامه، وصیت نامه، تصاویر و خاطرات معرفی شده است.

آقایی از آمادگی لشکر عاشورا و آذربایجان شرقی برای برگزاری اجلاسیه سراسری شهدای مربیان آموزشی دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: در صورت موافقت مراجع ذی صلاح آمادگی کامل برای برگزاری چنین اجلاسی را در تبریز داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha