ظرفیت نهالستان‌های میاندوآب چهاربرابر شد

مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به چهاربرابر شدن ظرفیت تولید نهالستان های این شهرستان گفت: در حال حاضر سالانه بیش از ۳۱ میلیون اصله نهال از سطح ۳۱۳ هکتار از نهالستان های این شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش ایرنا، رضا مقدم روز دوشنبه در در گردهمایی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی اظهار کرد: این شهرستان یکی از قطب‌های مهم تولید نهال در کشور است و نهال‌های این شهرستان دارای ویژند ملی و منطقه ای است.

وی افزود: نهال های تولید شده در میاندوآب در بین باغداران این منطقه اعتبار خاصی دارد و به دلیل مرغوبیت و دارای ویژند معتبر نهال‌های تولیدی در این شهرستان به تمامی نقاط کشور ارسال می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: تولید نهال در شهرستان میاندوآب برای ۴۴۱ نفر به طور مستقیم، زمینه اشتغال فراهم آورده است و سالیانه از این محل ۱۵هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالدرآمد عاید نهالکاران شهرستان می شود.

وی افزود: نهال های تولیدی بیشتر هسته‌دار شامل هلو، شلیل، زردآلو، گیلاس، آلو و آلبالو، دانه‌دار شامل سیب، گلابی و به و دانه خشک‌ها شامل گردو و بادام و انگور است.

وی اضافه کرد: در راستای دانش بنیان کردن تولید نهال و اجرایی کردن سیاست‌های وزرات جهاد کشاورزی در زمینه تولید نهال‌های پایه رویشی با کیفیت بالا، مجوز تولید نهال پایه رویشی با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی بر احراز شرایط لازم و رعایت اصول فنی نهالستان ها، برای تعداد زیادی از نهالکاران شهرستان میاندوآب صادر شده است.

مقدم گفت: میاندوآب با ۲۶ هزار بهره بردار بخش کشاورزی، وجود منابع خاک حاصلخیز، اقلیم مناسب و سازگار و تولید سالانه بیش از ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی( که معادل یک ششم تولیدات کشاورزی استان است)، یکی از قطب های مهم کشاورزی و دامپروری استان محسوب می شود.

وی افزود: مددکاران ترویجی به عنوان رابط بین کشاورزان و کارشناسان، نقش مؤثری در انتقال فناوری و دانش روز به کشاورزان، با هدف دستیابی به یک نظام واحد کشاورزی، ایفا می کنند.

ظرفیت نهالستان‌های میاندوآب چهاربرابر شد

وی اظهار کرد: مددکاران ترویجی از کشاورزان پیشرو و آگاه به مسائل و مشکلات مردم روستاها و بهره برداران اند و از توانایی برقراری ارتباط بین بهره برداران و عوامل ترویج برخوردارند.

به گزارش ایرنا، دشت حاصلخیز میاندوآب با ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی، هشت هزار هکتار باغ است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha