۲۲۷ مورد کودک‌آزاری به بهزیستی خراسان جنوبی گزارش شد

بیرجند - ایرنا - معاون امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۲۲۷ مورد کودک‌آزاری امسال به مراکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی این استان گزارش شده است.

علیرضا رضایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۱۰ مورد دختر و ۱۱۷ مورد پسر بوده‌اند که مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و در هر ۲ جنس، بالاترین فراوانی در مقطع سنی هشت تا ۱۰ سال است.

وی بیان کرد: از نظر فراوانی ۱۴۳ مورد مسامحه و غفلت، ۴۳ مورد عاطفی و روانی، ۳۵ مورد جسمی بوده است.

معاون امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی خراسان جنوبی درباره علت کودک‌آزاری گفت: بالاترین فراوانی با ۱۳۸ مورد مربوط به اعتیاد سرپرست خانواده بوده و تندخویی و پرخاشگری سرپرست خانواده با فراوانی ۲۵ در رده دوم است.

وی افزود: کودک‌آزاری نوعی رفتار در والدین، مراقبان کودک یا دیگران است که رفاه، سلامتی روانی و جسمی کودک را در معرض تهدید قرار می‌دهد یا به آن آسیب می‌زند.

رضایی گفت: انواع سوء رفتار با کودک شامل کودک‌آزاری جسمی، جنسی، هیجانی یا عاطفی، مسامحه و غفلت و بهره‌کشی اقتصادی است.

وی افزود: با توجه به اینکه خشونت علیه کودکان در مکان‌ها و شرایط مختلفی رخ می‌دهد، برنامه جامع پیشگیری از کودک‌آزاری باید شامل مداخلات چند سطحی باشد و همه عوامل و متغیرهای مرتبط با کودک‌آزاری را هدف قرار دهد.

معاون امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه راهبردهای پیشگیری سطح یک شامل مداخلات مبتنی بر جامعه و محیط اجتماع است گفت: راه‌اندازی خطوط تلفنی ویژه کودک که به راحتی بتوانند با مراکز خدمت رسان و پلیس ارتباط برقرار کند، تقویت تعهدات و اقدامات در سطح ملی و ایجاد بسیج عمومی به منظور مقابله با خشونت علیه کودکان جزو این راهبردها محسوب می‌شود.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت بروز و مشاهده هرگونه کودک‌آزاری با خط تلفن اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ تماس بگیرند تا کارشناسان بهزیستی در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha