۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85304475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام امنیتی سابق رژیم‌صهیونیستی: جنگ غزه فشاری به حماس وارد نکرد

تهران-ایرنا- یک مقام سابق امنیتی رژیم‌صهیونیستی با اعتراف به شکست ارتش این رژیم از مقاومت فلسطین در جنگ غزه، گفت: شواهد میدانی نشان می دهد که ما در جنگ غزه به جایی نرسیدیم که حماس واقعا احساس فشار کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «شالوم بن حنان» از مدیران سابق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی(شین بت) و تحلیلگر ارشد دانشگاه «رایشمن» در گفت‌ وگو با رادیوی این رژیم با اشاره به دو هدف اعلام شده جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه یعنی "آزادی اسرای صهیونیست و از بین بردن مقاومت فلسطین"، گفت: ما باید این ماموریت را به پایان ببریم و ممکن است تحقق آن یکسال یا بیشتر زمان ببرد.

این مقام امنیتی سابق صهیونیست درباره شکست رژیم صهیونیستی در برنامه اعلام شده خود برای آزادی اسرا از طریق عملیات نظامی گفت: توافق (آتش بس با مقاومت) ما را در وضعیت بسیار بدی قرار داده و ادامه جنگ را سخت می کند.

«بن حنان» افزود: صحبت از آزادی تمامی اسرا نباید در حد حرف زدن باشد و ما باید به هر قیمتی شده، آنها را آزاد کنیم.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی قصد داشت تا با عملیات نظامی گسترده و بمباران ۴۸ روزه غزه، مقاومت فلسطین را مجبور به آزاد کردن اسرایش کند، اما در نهایت تسلیم قدرت گروه های مقاومت شد و آتش بس موقت و تبادل اسرا را به صورت محدود پذیرفت.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی، به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که موجب شهادت بیش از ۲۰ هزار فلسطینی شد، واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و برخی از دولت ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

علیرغم فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت های غربی از جمله دولت های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

در نهایت رژیم اشغالگر صهیونیستی جمعه گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایبند نبودن آن به معاهدات بین المللی و اصول انسانی نشان داد که چیزی جز مقاومت مسلحانه، پاسخ اشغالگران صهیونیست نیست.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha