۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85304485
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار تهران: ارتباط تولیدکنندگان با بازار عامل پایداری تولید است

پیشوا - ایرنا - استاندار تهران گفت: ارتباط موثر تولیدکنندگان با بازار هدف داخلی و بین المللی، مهمترین عامل در تولید پایدار محصولات مختلف است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فخاری روز دوشنبه در جریان بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان پیشوا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان پیشوا، بررسی زنجیره ارزش افزوده در بخش‌های مخلتف صنعتی و به ویژه کشاورزی به خصوص در صنعتی سازی تولید در بخش های مختلف بود که اقدامات موثری در این شهرستان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: بررسی ظرفیت‌های تولیدی و ارائه راهکارهای ویژه و رفع موانع و تأمین نیازهای واحدهای تولیدی به تسهیلات مالی و چگونگی ایجاد ارتباط آنان با بازارهای مصرف داخلی و بین المللی از دیگر اهداف بازدید ازواحدهای تولیدی بود که مشخص شد تعداد زیادی از واحدهای تولیدی، صنعتی و صنایع غذایی در صادرات محصولات خود به سایر کشورها، پیشگام هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان پیشوا محصولات خود را به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان، ازبکستان و ترکمنستان صادر می کنند که این مهم نقش به سزایی در تولید پایدار محصولات مختلف صنعتی و کشاورزی دارد.

فخاری از رفع مشکلات سرمایه در گردش، تأمین منابع، بررسی علت پرداخت نشدن تسهیلات افرادی که اسناد و مدارک مورد نیاز را تهیه کرده ولی تا کنون موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند به عنوان برخی از نیازهای تولید کنندگان پیشوایی یاد کرد.

استاندار تهران ادامه داد: ایجاد یک کنسرسیوم بین تولیدکنندگان منطقه که ارتباط تولیدی مستقیمی با هم دارند می‌تواند ضمن ایجاد صرفه اقتصادی، باعث تولید محصولات جانبی مورد نیاز کشور از جمله کره و سایر محصولات لبنی شود.

وی از تولیدکنندگان بخش خصوصی در حوزه های مخلتف صنایع غذایی، لبنی، صنایع فلزی، الکترونیک و مخابرات دعوت کرد تا با استفاده از ظرفیت‌های خالی سرمایه گذاری در شهرک صنعتی پیشوا، زمینه تولید محصولات مختلف و ایجاد فرصت های شغلی پایدار را فراهم کنند.

استاندار تهران در جریان اجرای برنامه های دوشنبه های تولید با حضور در شهرستان پیشوا از واحدهای تولیدی پروفیل و مصنوعات فلزی؛ کارخانه قند؛ کارخانه روغن نباتی؛ کارخانه لبنیات شمه شیر تولید کننده شیر خشک بازدید کرد و در جریان مسایل و مشکلات این واحدها قرار گرفت.

فخاری استاندار تهران روز دوشنبه به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی، مدیرکل حوزه استاندار تهران و مدیران کل دستگاه ها، امام جمعه و فرماندار پیشوا از چند واحد تولیدی و صنعتی بازدی کرد.

شهرک صنعتی پیشوا به دلیل مجاورت با راه‌آهن سراسری تهران- مشهد، محور ترانزیتی شرق کشور و دسترسی به محور قم – گرمسار و چرمشهر – آبیک از ظرفیت‌های مناسبی برای استقرار صاحبان صنایع برخوردار است.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha