وزیر خارجه چین رئیس نشست آتی شورای امنیت در باره فلسطین

تهران-ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه «وانگ یی» وزیر امور خارجه این کشور، ریاست نشست آتی شورای امنیت در باره موضوع سرزمین‌های اشغالی را در سطح عالی بر عهده خواهد داشت، تصریح کرد که پکن از هیچ تلاشی برای حل مسئله فلسطین کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل خبرگزاری شینهوا، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه علام کرد: پکن به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل، نشستی در سطح عالی شورای امنیت درباره مساله فلسطین و اسرائیل درچهارشنبه ۲۹ نوامبر (هشتم آذر) برگزار خواهد کرد.

وی افزود: وانگ یی وزیر امور خارجه چین برای ریاست این نشست به نیویورک سفر خواهد کرد.

وانگ اذعان کرد که پکن امیدوار است که این نشست در راستای کاهش بحران انسانی در نوار غره، دستیابی به آتش بس دائمی، حفاظت از مردم غیر نظامی، اجماع همه طرف ها و ایجاد یک راه حل جامع، مناسب و پایدار برگزار شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین خاطرنشان کرد که کشورش از هرگونه کمکی یا اقدامی برای حل مساله فلسطین از روش راه حل دو کشوری، کوتاهی نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ۴۸ روز جنگ در نوار غزه و بمباران مناطق مسکونی، درمانی و آموزشی نوار غزه نتوانست به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست یابد، و روز جمعه هفته گذشته آتش‌بس ۴روزه با حماس را با میانجیگری قطر و مصر پذیرفت.

بسیاری از کشورهای عربی و چین تلاش می کند تا این آتش‌بس از موقت به دائمی تبدیل شود.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha