۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85304571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر فرمانده نظامی عربستان به پاکستان و رایزنی پیرامون تحولات خاورمیانه

اسلام‌آباد - ایرنا - یک هیات بلندپایه نظامی عربستان در جریان سفر رسمی به پاکستان با فرمانده ارتش این کشور دیدار و طرفین پیرامون تقویت همکاری‌های دفاعی-امنیتی به ویژه آخرین تحولات خاورمیانه رایزنی کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان، هیات سعودی به ریاست سپهبد فهد بن عبداله المطر فرمانده نیروی زمینی عربستان در شهر راولپندی با ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان و برخی از مقامات امنیتی و اطلاعاتی این کشور دیدار کرد.

فرمانده ارتش پاکستان در این دیدار تاکید کرد که این کشور به همکاری‌های نزدیک راهبردی و برادرانه با عربستان به ویژه در حوزه‌های دفاعی و امنیتی اهمیت بالایی قائل است.


سفر فرمانده نظامی عربستان به پاکستان و رایزنی پیرامون تحولات خاورمیانه













طرفین آخرین تحولات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه پاکستان و عربستان در بخش‌های دفاعی و نظامی را بررسی کردند. آنان همچنین تحولات امنیتی منطقه از جمله خصومت‌ها در خاورمیانه ناشی جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عربستان بر اهمیت همکاری‌ها با پاکستان برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

اوایل آبانماه امسال فرمانده ارتش پاکستان طی دیدار با سفیر فلسطین، تهاجم اسرائیل علیه فلسطینیان را جنایت آشکار علیه بشریت دانست و با اشاره تلویحی به حمایت‌های کورکورانه غرب از حملات صهیونیست‌ها، هشدار داد که تلفیق جنگ غزه با تروریسم اقدامی احمقانه است لذا جهان مانع از تشویق اسرائیل به ارتکاب بیشتر این جنایات شود.

پاکستان سابقه همکاری‌های قوی و راهبردی با عربستان در بخش‌های نظامی، دفاعی و ضدتروریسم دارد. هر دو کشور چند سری رزمایش‌های دوجانبه را در طول سال با یکدیگر برگزار می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha