بهره مندی ۱۹ هزار واحد کارگاهی لرستان از خدمات تامین اجتماعی

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: ۱۹ هزار واحد کارگاهی این استان زیر پوشش تامین اجتماعی است و واحدهای تولیدی لرستان مشمول یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بخشودگی جرایم شدند.

منوچهر گودرزی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: با حمایت های دولت سیزدهم در صیانت از واحدهای تولیدی و صنعتی استان، بیش از ۱۹ هزار واحد کارگاهی در استان تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارد که این سازمان در راستای حفظ تولید و حمایت از تولیدکنندگان گام‌های خوبی برداشته است.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی در راستای منویات مقام معظم رهبری، با اجرای طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان حمایت‌های چشمگیری از بخش تولید و صنعت استان داشته است، اظهار داشت: کارفرمایان استان با بهره‌مندی از تسهیلات این طرح، بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال از جرایم آنها مشمول بخشودگی شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان ادامه داد: مجموع افراد بیمه شده اصلی تامین اجتماعی در استان ۲۳۵ هزار نفر است که از این تعداد یک هزار و ۸۰۴ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری و ۸۵ هزار و ۱۷۵ نفر مستمری بگیر این سازمان هستند و امسال در راستای تعهد غرامت های کوتاه مدت تامین اجتماعی استان در حوزه بیمه کاری بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

گودرزی اظهار داشت: همچنین در این راستا ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال نیز امسال تعهدات بلندمدت شامل مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بازماندگان، مزایای نقدی و غیرنقدی، کمک عائله مندی و کمک هزینه اولاد توسط این نهاد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۵۸ هزار نفر عائله این افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند، تاکید کرد: ۲ هزار و ۶۲۳ نفر قالیباف، ۲ هزار و ۲۳۷ کارفرمای صنفی، ۷۸ زنبوردار، ۱۹۶ باربر و ۶۴۴ خادم مسجد نیز به عنوان بیمه شدگان خاص تحت پوشش این سازمان می باشند

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان عنوان کرد: ۹۴ هزار و ۵۰۰ بیمه شده خاص در لرستان وجود دارد و اکنون ۷۷۶ هزار نفر معادل ۴۲ درصد جمعیت لرستان، تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند که این رقم نسبت به متوسط کشور ۱۰ درصد کمتر است.

گودرزی بیان کرد: طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی از دستاوردهای مهم این سازمان است که بر سه قشر دانشجویان، زنان خانه دار و دختران تحت پوشش تمرکز دارد، به نحویکه دانشجویان می توانند از دفترچه های درمانی پدر استفاده و مبلغ محدودی بابت حق بیمه بازنشستگی پرداخت کنند و در زمان فارغ التحصیلی از سوابق بیمه بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۶۴۵ کارگر ساختمانی در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، افزود: کارکنان ۱۸ هزار و ۷۶۰ واحد کارگاهی فعال تحت پوشش تامین اجتماعی و از خدمات این سازمان بهره مند می باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۷۷ کارگاه این استان مشمول بخشودگی جرایم هستند و حدود یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال از بدهی آنها پرداخت می‌شود، اضافه کرد: تاکنون ۱۳۷ هزار و ۸۳۵ نفر بیمه شده در کارگاه های تحت پوشش تامین اجتماعی لرستان فعالیت دارند.

گودرزی عنوان کرد: در مجموع ۷۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت لرستان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha