سهام عدالت متوفیان بهانه‌ای برای کلاهبرداری سایبری

کرمان - ایرنا - رییس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به وقوع کلاهبرداری‌هایی در حوزه انتقال سهام عدالت متوفیان گفت: مردم توجه داشته باشند پیامک‌ یا تماس‌ تلفنی با موضوع انتقال دارایی سهام عدالت متوفیان، کلاهبرداری است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمان، سرهنگ محمدرضا رضایی در تشریح این خبر افزود: با توجه به افتتاح سامانه میراث به منظور انتقال سهام عدالت متوفیان، برخی افراد سودجو با قصد کلاهبرداری اقدام به ارسال پیام در بستر پیامک اپراتورهای تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این پیام‌های جعلی یک لینک آلوده برای دسترسی به اطلاعات تلفن همراه مخاطب ارسال و یا فرد به صفحه پرداخت بانکی هدایت می شود که در صورت ورود اطلاعات کارت بانکی، نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب فرد اقدام می کنند.

سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه ارسال هرگونه پیامک از طرف سرشماره‌ های شخصی و یا تماس تلفنی با شما به بهانه انتقال دارایی متوفیان سهام عدالت از روش‌های کلاهبرداری است، اظهار داشت: از این رو شهروندان باید مراقب باشند به بهانه واریز سهام عدالت متوفیان از آنها کلاهبرداری نشود.

وی افزود: بهتر است شهروندان هرگونه خبر در این خصوص را فقط از طریق مراجع رسمی پیگیری کنند و در صورت مشاهده هرگونه پیامک جعلی در این خصوص بلافاصله موضوع را با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

سهام عدالت متوفیان بهانه‌ای برای کلاهبرداری سایبری

دستگیری پی در پی سه سارق و ۲ مالخر در عملیات پلیس زرند

فرمانده انتظامی زرند از دستگیری مرحله به مرحله سه سارق و ۲ مالخر مرتبط با آنان در عملیات ماموران پاسگاه انتظامی اسلام آباد این شهرستان خبر داد.

سرهنگ صمدالله ترابی"در این خصوص گفت: ماموران پاسگاه انتظامی اسلام آباد زرند همزمان با اجرای طرح امنیت محله محور، تحقیقات خود را برای کشف چند مورد سرقت منزل و موتورسیکلت با اقدامات اطلاعاتی دنبال کردند و ضمن شناسایی یک متهم، تحرکات وی را زیر نظر گرفتند.

وی افزود: در ادامه ماموران با دستگیری این فرد و در بازجویی های تخصصی از ارتکاب وی به سرقت با همکاری چند نفر دیگر مطمئن و به صورت مرحله به مرحله ۲ متهم دیگر و ۲ مالخر مرتبط با این باند را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی زرند تصریح کرد: این متهمان که به صورت شبانه اقدام به فروش اموال سرقتی به مالخران می کردند در روند بازجویی ها نیز سعی داشتند وقوع سرقت ها را به گردن دیگری بیاندازند اما در نهایت به پنج سرقت منزل و ۲ سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند و مقداری زیادی از اموال مالباختگان نیز کشف شد.

قاتل شهروند قلعه‌گنجی در کهنوج دستگیر شد

جانشین انتظامی شهرستان کهنوج گفت: قاتل شهروند قلعه گنجی توسط ماموران پلیس امنیت عمومی کهنوج شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مهدی سلیمانی اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره قتل مسلحانه در شهرستان قلعه گنج، این موضوع به سبب احتمال فرار متهم به سمت مناطق اطراف، به پلیس شهرستان های همجوار گزارش شد.

وی افزود: در این راستا ماموران پلیس امنیت عمومی کهنوج با انجام اقدامات اطلاعاتی به هویت یکی از عاملان این قتل پی برده و متوجه حضورش در این شهرستان شدند که بلافاصله محل حضور وی را شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

جانشین انتظامی شهرستان کهنوج با بیان اینکه فرد دستگیر شده به بزه ارتکابی اعتراف کرده، اظهار داشت: تحقیقات پلیس در راستای مشخص شدن انگیزه این قتل در دست پیگیری است و در این راستا متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شد.

سهام عدالت متوفیان بهانه‌ای برای کلاهبرداری سایبری

کشف خودروی سرقتی در پی گشت زنی های هدفمند پلیس بم

فرمانده انتظامی بم از کشف یک دستگاه خودروی پژو پارس سرقتی در گشت زنی های هدفمند ماموران کلانتری ۱۳ این شهرستان خبر داد.

سرهنگ یوسف سلیمانی گفت: در پی اعلام سرقت یک دستگاه خودروی پژو پارس، ماموران کلانتری ۱۳ این فرماندهی تحقیقات گسترده ای را آغاز کردند.

وی افزود: ماموران در روند پیجویی برای کشف این سرقت، پس از بررسی محل و کوچه های اطراف شهر در گشت زنی های هدفمند بعدی موفق به شناسایی و کشف این خودرو شدند.

فرمانده انتظامی بم با اشاره به تحویل خودرو به فرد مالباخته خاطرنشان کرد: ردیاب های هوشمند بهترین ابزار برای پیشگیری از سرقت خودرو به شمار می آیند که با توجه به نرم افزار نصب شده روی گوشی تلفن همراه، مالک خودرو می تواند ضمن گزارش دادن موضوع به پلیس، در هر زمان و مکانی خودروی خود را متوقف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha