پرونده های معوق و مسن دادگستری لرستان تعیین تکلیف شود

خرم آباد- ایرنا- رییس کل دادگستری لرستان گفت: در دادگستری با مشکلاتی مانند پرونده‌های معوق و مسن و پرونده‌های معطل مانده مردم مواجه هستیم که با یک کار جهادی باید تمامی این پرونده‌ها تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری روز دوشنبه در جلسه بزرگداشت هفته بسیج در جمع بسیجیان دادگستری استان اظهار کرد: دادگستری لرستان ماموریت‌هایی دارد که جز با کار جهادی و فرهنگ بسیجی پیش نمی‌رود.

وی با تاکید بر اینکه در دادگستری مشکلات موجود تنها با فرهنگ و روحیه بسیجی برطرف می شوندف تاکید کرد: بسیج باید در هر بخش و اداره‌ای به روان شدن کار آن اداره کمک کند.

رئیس شورای قضایی لرستان با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مسن عنوان کرد: در دادگستری ظرفیت‌های خوبی در رابطه با فناوری‌های نوین وجود دارد، اما اگر روحیه بسیجی نباشد، این فناوری‌ها با حداکثر ظرفیت استفاده نخواهد شد.

شهواری بیان کرد: باید همه زمینه‌های تحقق عدالت با استفاده از امکانات روز، فناوری های نوین الکترونیکی و همچنین با تکیه بر روحیه بسیجی فراهم شود تا با توان مضاعف و مخلصانه کار را برای مردم پیش ببریم و از فرهنگ بسیجی برای کمک به حل مشکلات مردم و با کیفیت کردن کارها استفاده نماییم.

وی با اشاره به تعبیر امام راحل (ره) در رابطه با "بسیجیان" اظهار کرد: بسیج در هر جایی که ورود کرده همراه با موفقیت بوده و این به خاطر اخلاص و روحیه جهادی است ، باید این روحیه را در بین مردم و اقشار مختلف جامعه توسعه و ترویج دهیم.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که بسیج را شجره طیبه توصیف کرده است، افزود: بسیج درختی دارای حاصل و میوه و مفید برای جامعه است و پاک و مطهر بودن بسیج بایستی به بخش‌های مختلف جامعه تسری یابد.

حجت الاسلام شهوری عنوان کرد: از ابتدای انقلاب بسیج کارهای بزرگی صورت داده و هر کجا ملت ایران، صنوف مختلف و اقشار گوناگون کارهای مهم را به سرانجام رسانده‌اند، با همین روحیه بسیجی بوده است.

شهواری با اشاره به اینکه از آغازین روزهای انقلاب که جریان های معاند فعالیت های خود را برعلیه انقلاب آغاز کردند، بسیج پا به عرصه گذاشت، تصریح کرد: از همان ابتدا شانه‌های بسیج زیر بار جنگ نابرابر تحمیلی بود و امروز این نیروی مخلص در تمام عرصه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی می‌درخشد.

نماینده عالی دستگاه قضا در لرستان عنوان کرد: بسیج امروز درخشنده تر از هر زمان دیگر برای حمایت از اسلام ناب محمدی(ص) به میدان آمده و تا به امروز در انحرافات و فتنه‌های مختلف پای کار بوده و خالصانه حضور داشته و این فتنه‌ها را خاتمه بخشیده است.

حجت الاسلام شهواری عضویت در بسیج را بالاترین افتخار برای هر انسان مومنی دانست و اضافه کرد: امام راحل (ره) به بسیجی بودن افتخار می‌کرد و منزلت بسیج در نزد افکار عمومی و نقش بسیج در عرصه‌های مختلف بارز است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که بایستی بسیج در آن ورود کند و پیش قدم و پیشتاز باشد، کار فرهنگی است افزود: فرهنگ بسیجی بایستی در دادگستری استان گسترش یابد به نحوی که همه کارکنان دادگستری نقشی فعال در بسیج داشته باشند.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha