۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85304626
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۹۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های کردستان آزاد شدند

سنندج- ایرنا- رئیس کل دادگستری کردستان گفت: امسال تاکنون، تعداد ۲۹۰ محکوم مالی با کمک خیرین و گذشت شکات، ارائه تسهیلات بانکی و یاری ستاد دیه از زندان‌های استان آزاد شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز دوشنبه اظهار کرد: از این تعداد، ۲۸۱ زندانی مرد و ۹ زندانی زن بوده و با هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بدهی آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشتند.

وی افزود: در فرآیند آزادی این تعداد زندانی محکوم جرایم غیرعمد، مجموع مبلغ پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه‌ها، گذشت شکات در این پرونده‌ها، تسهیلات بانک‌های عامل و همچنین آورده مددجویان، هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال بود.

رئیس کل دادگستری کردستان ادامه داد: مابقی این مبلغ از منابع ستاد مردمی دیه کشور و استان، کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست، بنیاد مستضعفان و نهاد ریاست جمهوری به مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۹۰ نفر فراهم شد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: از این تعداد مددجو ۲۰۵ نفر مربوط به محکومان مالی، ۶۵ نفر مربوط به پرداخت مهریه، ۱۵ نفر مربوط به پرداخت نفقه و تعداد پنج نفر نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بوده اند.

وی با اشاره به برگزاری پویش‌های مختلف در طول سال و در قالب جشن گلریزان و کمک‌های مومنانه از سوی ستاد دیه استان، یادآور شد: در حال حاضر ۲۳۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کردستان وجود دارد و کل مبلغ بدهی این زندانیان بیش از هزار میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha