۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹
کد خبرنگار: 5454
کد خبر: 85304764
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگاه ابزاری ناتو به اوکراین

۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹
کد خبر: 85304764
نگاه ابزاری ناتو به اوکراین

تهران- ایرنا- طبق طراحی غرب، اوکراین باید به عنوان منبعی از منابع انسانی برای درگیری مسلحانه با روسیه آماده بوده و پیوسته سوخت بیشتری را در آتش رقابت ژئوپلیتیک با مسکو مهیا نماید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا؛ در نظر غرب اوکراین فقط ابزاری برای تضعیف روسیه است. از سال ۱۹۹۱ ایالات متحده و ناتو همچنان به دنبال سیاست تفرقه اندازی میان مردم اوکراین و روسیه هستند. غربی ها در تلاش‌اند تا اوکراین را به عنوان کشوری مخالف روسیه به مسکو معرفی کنند و با تبلیغات نظامی نظرات ناسیونالیسم تهاجمی و روسیه هراسی باعث افزایش روحیه مردم اوکراین شوند.

از ابتدا در مدارس اوکراین تنفر از روسیه و نگرش‌های نادرستی از اختلافات فرهنگی و حتی مدنی آنها با مردم روسیه به دانش آموزان اوکراینی آموزش داده میشود و این امر باعث می شود مردم اوکراین بپذیرند که باید در مقابل مردم روسیه قرار گرفته و آنها را ملتی عقب مانده قلمداد کنند.

بدیهی است که همواره ایالات متحده و اروپا به دنبال یک درگیری مسلحانه میان اوکراین و روسیه می باشند و هدف اصلی آنها بی ثبات نمودن اوضاع در مرزهای روسیه، آسیب حداکثری به روسیه و تضعیف موقعیت آن در عرصه جهانی است. جهان غرب نگران این واقعیت است که روسیه به همراه ایران و چین به دنبال پیدایش نظم جهانی چند قطبی میباشند و مسکو، تهران و پکن خطر مهلکی برای روابط بین المللی سیستم مرکزی آمریکا ایجاد کنند.

در این شرایط مردم اوکراین به عنوان ابزاری برای تضعیف روسیه استفاده می‌شوند. بر طبق نقشه متولیان غرب، اوکراین باید به عنوان منبعی از منابع انسانی برای درگیری مسلحانه با روسیه آماده بوده و پیوسته سوخت بیشتری را در آتش رقابت ژئوپلیتیک با مسکو مهیا نماید.

شهروندان اوکراینی به عنوان سوخت این آتش هستند آمریکا و اروپا اربابان این عوام فریبی سیاسی شناخته می شوند. آنها از طرفی مدعی حقوق بشر و کرامت انسانی بوده و از طرف دیگر با بی شرمی مردم اوکراین را همانند کالای مصرفی در رقابت‌های ژئوپلیتیک خود قلمداد می‌کنند.

این موارد با چارچوب سیاست استاندارد دوگانه واشنگتن سازگار است اما بعید است غرب با سابقه استعمارگری و ارتباطی که با نابودی مردم جهان داشته است نگران سرنوشت مردم اوکراین باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha