امام جمعه مشهد: اصالت کار سیاسی،اجتماعی به آن است که دین‌‎مدارانه باشد

مشهد-ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: مجموعه مجاهدت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی در مسیر انقلاب زمانی ارزش و اصالت پیدا می‌کند که دین مدارانه باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، وی روز دوشنبه در دیدار با اقشار مختلف بسیجیان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت پایبندی کلام و عمل بسیج به مبانی دینی و حفظ وابستگی این جریان انقلابی به اسلام افزود:اگر ما حرکت‌های اجتماعی و سیاسی خود را به‌عنوان وظیفه شرعی، تکلیف دینی و عبادت الهی انجام دهیم، ارزشمند است.

وی ادامه داد: هنوز در جامعه ما افراد و جریان‎هایی هستند که با عقاید سکولاریستی، دین را از سیاست جدا می‌دانند و در مقابل، جریان متحجری هم فعال است که عمل او ضربه به دین می‌زند و برآیند هر دو اعتقاد نیز آن است که دین باید از سیاست جدا باشد اما باور عمومی مردم خلاف این موضوع است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بسیج همان جریانی است که با فرمان امام(ره) آغاز شد و قرار بود چشم‌انداز ارتش ۲۰ میلیونی را محقق کند اما اکنون حتی از آن هم فراتر رفته است و کار را به جایی رسانده که آمریکا سال‌هاست در اطراف کشور ما مثل سگ، پارس می‌کند اما از خوف اخلاص دشمن‎ شکن بسیج جرات نزدیک‎ شدن به این ملت را ندارد.

علم الهدی افزود: دشمنان این ملت خیلی انتظار کشیدند تا امام(ره) از دنیا برود یا شکست نسلی اتفاق بیفتد و نسل انقلاب از جریان سازی خارج شود اما امروز می‌بینیم که نسل آینده ساز این کشور بلایی بدتر از قبل بر سر دشمنان آورده است و جوانان دهه هفتادی ما همچون شهید حججی، کلام و رفتاری هم‎تراز با شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha