نماینده مجلس: توسعه لرستان نیازمند نگاه بلندمدت است

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلیل اصلی نیمه‌تمام ماندن واحدهای تولیدی نگاه کوتاهِ مدیران گذشته است، گفت: توسعه و آبادانی لرستان نیازمند نگاه بلندمدت و به دور از شعارهای تبلیغاتی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد ویسکرمی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای توسعه یافتگی یک استان نیازمند نگاه کلان و بلند مدت هستیم و شاید در گذشته این نگاه براساس اقدامات تبلیغاتی و زودگذر بوده که اکنون بسیاری از مشکلات هنوز وجود دارد.

وی گفت: دلیل اصلی نیمه تمام ماندن واحدهای تولیدی نگاه کوتاه مدیران گذشته بوده که براساس جریانات سیاسی قصد داشتند فقط نامی را برای خود ثبت کنند و هرگز به آینده توجهی نکردند.

وی افزود: سرمایه‌گذار شرکت لاستیک سازی تعهد کرده طی مدت ۲ سال یک فاز با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن را به بهره‌برداری برساند و ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از بانک صنعت و معدن دریافت خواهد کرد.

ویسکرمی بیان کرد: این شرکت در زمینی به مساحت ۴۲ هکتار انجام می‌شود و به همت مسوولان و مطالبه گری خبرنگاران به نتیجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: شیلات سپیددشت به بخش خصوصی واگذار و کارگاه تجهیز و تا خرداد ماه سال آینده فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد و تاکنون سرمایه‌گذار هفت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده و مشکلات انتقال آب برطرف شده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: اتصال بیرانشهر به آزادراه خرم‌آباد به اراک پیش‌بینی‌ نشده بود اما اکنون مطالبه مردمی است و اکنون موافقت شده تا به قطعه اول آن وصل شود اما 2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح نیاز است.

وی ادامه داد: شرکت صدر فولاد یک کلاف سردرگمی بود که مالک قبلی ایجاد کرده و پس از ورشکستگی هر بار یک قسمت یا بخشی از تجهیزات را بفروش می رساند همچنین اکنون ۱۶۲ چک برگشتی دارد اما راهکارهای جدید مالک فعلی که شرکت را از حاکمیت تحویل گرفته اورهال شد و به تولید رسید.

وی اظهار کرد: شرکت صدر فولاد آماده است اما درخواست ثبت سه شرکت کرده که پرونده آن در سازمان صمت وجود دارد اما باید هزار و 800 میلیارد ریال بدهی خود را تسویه کند تا بتوانیم آغاز به کار مجدد آن را شاهد باشیم.

ویسکرمی بیان کرد: مدیران باید ریسک پذیر باشند و همکاری لازم صورت گیرد تا انتقال اسناد انجام و شرکت ثبت و به تولید برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha