نساجی ایران - مومبای سیتی هند؛ اعاده حیثیت در آزادی

ساری-ایرنا- پنجمین مسابقه تیم فوتبال نساجی مازندران در لیگ قهرمانان آسیا که امشب "سه‌شنبه" در تهران مقابل مومبای سیتی هند برگزار می‌شود، فرصتی برای پایان دادن به روند نبردن‌های رحمتی و بازیکنانش پس از ۹ مسابقه ناکام است. فرصتی که ۷۱ روز بعد از برد مقابل همین تیم هندی یک بار دیگر برای نساجیِ بحران‌زده فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌های حاضر در گروه D این مسابقات امروز برگزار می‌شود و طبق برنامه دو تیم صعود کرده این گروه یعنی نوبهار نمنگان و الهلال عربستان در ازبکستان برای سرگروه شدن به مصاف هم می‌روند و ۲ تیم حذف شده یعنی نساجی ایران و مومبای سیتی هند نیز از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی باید پنجمین دیدار آسیایی‌شان را برگزار کنند.

نساجی‌چی‌ها که روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارند و هفته‌هاست نتوانستند پیروز از زمین مسابقه خارج شوند، امیدوارند امروز مقابل تیم قعرنشین گروه D پس از ۷۱ روز یک بار دیگر طعم برد را بچشند و نوار ناکامی‌های‌شان در لیگ برتر را پاره کنند.

آخرین پیروزی نساجی در یک مسابقه رسمی ۲۷ شهریور امسال و در شهر بمبئی مقابل مومبای سیتی رقم خورد و پس از آن نساجی از ۹ مسابقه‌ای که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا برگزار کرد، هشت شکست و یک تساوی به دست آورد. آماری به شدت ضعیف و ناامیدکننده که صدای اعتراض هواداران این تیم را بارها بلند کرد و حتی به استعفای سید مهدی رحمتی نیز منجر شد. اما با مخالفت کادر مدیریتی، رحمتی در جای خود ماند تا برنامه‌هایش برای ادامه حضور نساجی در لیگ برتر را انجام دهد.

نساجی امشب در حالی مقابل مومبای سیتی هند قرار می‌گیرد که مانند تیم حریف تکلیفش مشخص است و دیگر دغدغه و نگرانی و اضطرابی برای از دست دادن فرصت ندارد. حذف نساجی از لیگ قهرمانان پس از شکست خانگی در بازی با نوبهار ازبکستان سبب شد که دست‌کم یکی از فشارهای روانی و فنی روی این تیم در هفته‌های اخیر برداشته شود. به همین دلیل نیز هواداران نساجی امیدوارند تیم محبوبِ بحران‌زده‌شان در مصاف با نماینده هند که هر چهار مسابقه‌اش در لیگ قهرمانان آسیا را با شکست و بدون زدن حتی یک گل پشت‌سر گذاشته، پیروز میدان باشد و دومین برد آسیایی‌اش را هر چند که بی‌نتیجه است، کسب کند.

حریف امشب نساجی در دیدار برگشت مقابل نماینده ایران بازی را ۲ – ۰ واگذار کرده بود. نتیجه‌ای که سبب شد نساجی‌چی‌ها از همان نخستین هفته مسابقات به صعود از گروه‌شان امیدوار شوند. اما در ادامه مسیر نساجی با اشتباه‌های مکرر بازیکنان فرصت‌ها و شانس صعود را از دست داد.

نساجی ایران - مومبای سیتی هند؛ اعاده حیثیت در آزادی

هرچند که مومبای سیتی در چهار مسابقه هیچ بردی نداشت و ۱۳ گل دریافت کرد، اما در مستطیل سبز این اعداد و ارقام هیچ وقت تضمین‌کننده برد قطعی یک تیم و از پیش بازنده بودن تیم دیگر نبودند. در عین حال هرچند که نتیجه این مسابقه تاثیری بر سرنوشت ۲ تیم ندارد، ولی نمی‌توان از حیثیتی بودن نتیجه به ویژه برای نساجی که حال و روز خوشی در لیگ برتر ندارد و قعرنشین جدول لیگ کشور است، به همین سادگی گذشت.

رحمتی و بازیکنانش از ۹ مسابقه‌ای که در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور برگزار کردند یک برد و سه تساوی، یعنی در مجموع ۶ امتیاز به دست آوردند و اکنون در رتبه پانزدهم جدول همسایه استقلال خوزستان قعرنشین هستند. بنابراین پیروزی در مسابقه امشب می‌تواند از نظر روانی نساجی را چند پله به جلو هدایت کند و این تیم را از فشارهای ناشی از ناکامی‌های ۲ ماه اخیر خارج کند.

البته رحمتی به ۲ مسابقه باقیمانده‌ تیمش در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان فرصتی برای کسب تجربه بازیکنان جوان نساجی نگاه می‌کند و اعلام کرده است که قصد دارد در این ۲ مسابقه چند بازیکن جوان بومی را در ترکیب اصلی قرار دهد. او دیروز در نشست خبری پیش از مسابقه با مومبای سیتی نیز از هواداران خواست تا حامی تیم‌شان باشند و فرصت دهند که تیم به وضعیت آرمانی‌اش برسد.

سرمربی نساجی در نشست خبری به جوان بودن تیمش و فشار همزمانی بازی‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و یکی از عوامل ناکامی در مسابقات اخیر را فشار مسابقات فشرده و پیاپی دانست.

در هر حال نساجی امشب فرصت دارد که نخستین برد در پاییز ۱۴۰۲، دومین برد در لیگ قهرمانان آسیا و سومین برد از زمان روی کار آمدن سید مهدی رحمتی به عنوان سرمربی را کسب کند و یک بار دیگر حال و هوای تقریبا فراموش شده کسب پیروزی را به رختکن تیم و سکوهای هواداران برساند.

دیدار امشب نساجی ایران و مومبای سیتی هند را حنا حطاب از سوریه سوت می‌زند و دو کمک‌داور هموطنش یعنی علی احمد و محمد کزاز نیز او را در این داوری همراهی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha