شکارچی بز کوهی در کوهدشت دستگیر شد

۷ آذر ۱۴۰۲، ۹:۳۹
کد خبر: 85305161
شکارچی بز کوهی در کوهدشت دستگیر شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: شکارچی متخلف یک راس بزکوهی با کمک همیاران در شهرستان کوهدشت شناسایی و با حکم قضایی دستگیر و بازداشت شد.

علی سالاروند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: یک نفر شکارچی متخلف در بخش گراب شهرستان کوهدشت که اقدام به شکار یک راس بز کوهی کرده بود، پس از شناسایی مخفیگاه با حکم قضایی دستگیر شد.

وی با بیان اینکه تصاویر شکار یک راس بز کوهی توسط این فرد، از طرف همیاران در اختیار همکاران اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت اظهار داشت: با تحقیقات محلی و نامحسوس با کمک همیاران و عوامل انتظامی شهرستان کوهدشت فرد متخلف شناسایی و با حکم قضایی در مخفیگاه خود دستگیر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار داشت: پس از بازرسی از منزل متخلف آلات جرم شامل یک قبضه سلاح ساچمه زنی و تعدادی فشنگ مربوطه‌ کشف و ضبط و با تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل‌ قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

سالاروند همچنین افزود: یک گروه شکارچی متخلف که اقدام به شکار روباره در منطقه‌ کاکاوند کرده بودند، دستگیر و ۲ قبضه اسلحه ساچمه زنی از آنها کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: پس از دریافت گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر ورود شکارچیان متخلف به بخش کاکاوند، ماموران اجرایی این اداره بلافاصله به محل عزیمت کردند و پس از پایش منطقه‌ با همکاری عوامل انتظامی، موفق به دستگیری متخلفان شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: از متخلفان ۲ قبضه سلاح ساچمه زنی به همراه لاشه یک قلاده روباه کشف و ضبط، پرونده‌ قضایی تشکیل و متخلفان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

سالاروند با اشاره به اینکه امسال ۴۷۷ پرونده تخلف زیست محیطی در این استان تشکیل ۵۰۳ نفر دستگیر شده است بیان کرد: تاکنون ۱۰۴ پرونده مختومه شده است و مابقی نیز در حال رسیدگی هستند.

وی اضافه کرد اظهار داشت: میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست استان در این پرونده ها هشت میلیارد و ۴۵۸ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال بوده که تاکنون از این میزان ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال وصول شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha