۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85305273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اطلاعات جامع در رابطه با انواع مخزن استیل

درکارخانه‌های تولیدی نیاز به محیطی ایمن و مستحکم برای نگهداری مواد داریم. این عوامل مهمترین دلیل برای تولید و کاربردمخزن استیل درصنعت است. مخزن استیل و انواع آن و همچنین مزایا و کاربردآن‌ها در صنایع مختلف بررسی می شود و در موردچگونگی طراحی و سفارشی‌سازی این مخازن برای رفع نیازهای خاص شما، صحبت خواهیم کرد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مخزن استیل چیست؟

استفاده از مخزن ‌استیل برای انواع کاربردهای صنعتی، به طور فزاینده‌ای در حال گسترش است. مخزن‌های استیل راه‌حلی کارآمد، قابل‌اعتماد و مقرون‌به‌صرفه برای بسیاری از صنایع ارائه می‌دهند و به انتخابی برای طیف گسترده‌ای از صنایع و محصولات شیمیایی، غذایی، لبنی، نوشیدنی و دارویی تبدیل شده‌اند. برای ذخیره سازی، فرآوری و حمل مواد در صنایع مختلف نیاز به ظرف های نگهدارنده داریم. مخزن استیل می توانند در ابعاد و اشکال متفاوتی ساخته شوند. در طراحی و ساخت مخزن‌ها عامل اساسی و تعیین کننده جنس متریال استفاده شده در ساخت مخزن می باشد. این انتخاب نسبت مستقیمی با حجم مایع ذخیره شده و همچنین جنس آن دارد.

گروه صنعتی مبدل سازان کیمیا باتجربه بیش از 30 سال و تجربه گسترده‌ای را در زمینه طراحی و ساخت مخزن استیل برای صنایع گوناگون دارا می‌باشد. تیم کارشناسان ما می‌توانند به شما در انتخاب مخزن استیل مناسب برای نیازهای صنعت شما کمک کنند. ما همچنین خدمات طراحی سفارشی ارائه می‌دهیم تا مطمئن شویم مخزن شما دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید.

اطلاعات جامع در رابطه با انواع مخزن استیل

انواع مخزن استیل بر اساس جنس ورق

• ورق 304

• ورق 316 و 316L

• ورق 430 برای کاور تانکر استیل

انواع مخازن استیل براساس جداره

مخزن استیل تک جداره: مخازن استیل تک جداره، پر مصرف ترین مخزن در میان مخازن استیل است. این مخزن از ظرفیت های 500 لیتر به بالا قابل سفارش و تولید می باشند. قبل از سفارش محصول باید موارد زیر را مد نظر قرار دهید.

مخزن استیل دو جداره: یکی دیگر از انواع مخزن استنلس استیل، مخزن‌استیل دو جداره است که در ظرفیت های گوناگون تولید می شود. در مخزن‌استیل دوجداره، برخلاف دیگر مخازن پلی اتیلنی که دو جداره بودن بدنه آنها به مقاومت مخزن ارتباط دارد، دوجداره یا سه جداره بودن بدنه ارتباطی با فشار کاری و مقاومت بدنه و … ندارد. بلکه جداره دوم، صرفا به قصد عملیاتی خاصی اضافه می شود. به عنوان مثال اغلب رآکتورهای استیل به صورت دوجداره ساخته می شوند. زیرا اول اینکه، رآکتور یک مخزن عادی است که بر روی آن یک الکتروموتور با شفت و پولی مربوطه نصب شده و وظیفه چرخش همزن را انجام می دهد. دوم اینکه همان طور که در مطالب بالا گفته شد هدف از جداره دوم مقاصد خاصی می باشد. در ساده ترین توضیح، جداره دوم عمل جلوگیری از پرت حرارتی را انجام می دهد. پس در مخزن استیل، استفاده از پشم شیشه، پشم سنگ و سایر عایق‌های حرارتی در بین جداره های اول و دوم، برای این هدف می باشد.

مخزن استیل سه جداره یا پروسس تانک: مخزن پروسس استیل در صنایع غذایی بسیار مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد دارند مخزن پروسس استیل از جمله دستگاه های ذخیره سازی می باشند که به جهت نگهداری طیف گسترده ای از مواد مورد استفاده قرار می گیرند. اکثر صنایع از تانکر پروسس استیل برای نگهداری از موادی همچون: مواد شیمیایی و مواد غذایی و گاز ها و آب و سایر مواد استفاده می کنند. برخی از صنایع هستند که به مخازن پروسس استیل متکی هستند و این شرکت ها شامل: صنایع غذایی و آشامیدنی، شرکت های داروسازی و شرکت های فاضلاب و … می باشند. مخزن (تانکر) پروسس استیل در مواقعی کاربرد دارد که مشتری تغییر در خواص سیال یا فرآورده را مد نظر خود دارد. از اصلی ترین کاربرد های تانکر پروسس استیل در اصل تغییرات دمای محصولات می باشد و می توان گفت از جمله کاربردها و کارایی های مخزن پروسس استیل مخلوط سازی، نگهداری و ذخیره سازی محصولات، تبادل حرارتی و فرآوری محصولات هستند.

اطلاعات جامع در رابطه با انواع مخزن استیل

کاربرد مخزن استیل

مخازن استیل کیفیت بسیار بالاتری نسبت به انواع مخازن دیگر دارند و ازاین‌رو، بهترین گزینه در شرایط گوناگون محسوب می‌شوند. یکی از بهترین نوع از مخازن استیل، مخازن استنلس استیل یا مخازن ضدزنگ است که به دلیل قابلیت‌های بالا و ماندگاری طولانی، موردتوجه بسیاری از صنایع قرار گرفته است. برخی از مهم‌ترین مزیت‌های مخازن استیل عبارت‌اند از:

• صرفه اقتصادی: مخازن استیل در مقایسه با مخازنی که با مواد دیگر ساخته می‌شوند، صرفه اقتصادی بیشتری دارند. مخازن استیل جوشی به دلیل استفاده محدود از مواد نگه‌دارنده، مقرون‌به‌صرفه هستند.

• طول عمر زیاد: مقاومت فولاد در برابر برخی از عوامل زیست‌محیطی موجب شده است تا مخازن استیل، طول عمر بالایی داشته باشند. مخازن استنلس استیل در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی، آتش‌سوزی و تابش پرتوهای V مقاوم هستند و حتی بدون رنگ‌آمیزی، طول عمر زیادی دارند.

• تطبیق‌پذیری: فولاد، یک ماده تطبیق‌پذیر و پرکاربرد است. مقاومت این ماده در برابر خوردگی و دوام آن موجب شده است تا این ماده در تولید مخازن ذخیره استفاده شود و برای بسیاری از حوزه‌های صنعتی مفید باشد.

حرف آخر

شرکت مبدل سازان کیمیا یکی از بزرگترین تولید کنندگان مخازن استیل در ایران است. در این مطلب با مخزن استیل و انواع آن آشنا شدید. مخزن استیل در صنایع متنوعی از جمله صنایع غذایی، لبنی، داروسازی، شیمیایی، نفت و گاز و پتروشیمی به کار می‌روند. این محصولات با طیف وسیعی از مواد سازگار هستند و قابلیت کارکرد در شرایط متنوعی را دارند. در واقع، توانایی چنین گونه‌ای که مخازن استیل ارائه می‌دهند، باعث شده است تا از آن‌ها به عنوان یک ابزار بسیار متنوع و کاربردی در صنایع مختلف استفاده شود. مبدل سازان کیمیا با تیم متخصص و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته برای ارئه بهترین محصول تلاش خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت مخزن استیل می‌توانید به سایت مبدل سازان کیمیا مراجعه کنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha