چمران: به جای افزایش اعتبار برای درمان، برای کاهش آلودگی هوا اعتبار لازم اختصاص یابد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اذعان دستگاه‌ها مبنی برپیش بینی نشدن بودجه لازم برای مدیریت آلودگی هوا، گفت: تقاضای بنده از دولت و مجلس این است که در این مساله دقت کافی داشته باشند و به جای افزایش اعتبار وزارت بهداشت برای درمان، اعتبار برای آلودگی هوا درنظر گرفته شود تا از مشکلات ناشی از آن جلوگیری کنیم.

به گزارش ایرنا از شورای شهر تهران، مهدی چمران روز سه‌شنبه در حاشیه یکصد و نود و ششمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در روزهای اخیر، اظهار کرد: در وجود این شرایط از اینکه شهروندان اذیت می شوند شرمنده می‌شویم. آنچه باید رخ دهد به خوبی رخ نداده و آلودگی هوا باعث شده تا شاهد مشکلات تنفسی شهروندان باشیم.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری تلاش‌های خود را برای توسعه و بهبود ناوگان حمل ونقل عمومی کرده‌اند و همکاری دولت نیز در این بخش بسیار مطلوب بوده است، افزود: در ساخت واگن‌های مترو و خرید اتوبوس‌های برقی اقدامات خوبی انجام شده البته در معاینه فنی خودرو نیز برنامه‌ریزی بسیار خوبی صورت گرفته اما مسایل دیگری هم وجود دارد که باید ۲۰ و چند سازمان مسوول با جدیت پیگیری کنند.

چمران با بیان اینکه دستگاه‌ها اذعان دارند که بودجه مناسب برای مدیریت آلودگی هوا پیش بینی نشده است، تاکید کرد: باید اعتبارات لازم برای این موضوع پیش‌بینی شود تا به نتیجه برسد. تقاضای بنده از مجلس و دولت این است که در این مساله دقت کافی داشته باشند. به جای افزایش اعتبار وزارت بهداشت برای درمان، اعتبار برای آلودگی هوا درنظر گرفته شود تا از مشکلات ناشی از آن جلوگیری کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص زمان بهره برداری از مترو پرند، ادامه داد: از زمان دقیق آن اطلاعی ندارم و هر زمانی که برنامه تنظیم شود، به بهره‌برداری خواهد رسید.

چمران همچنین بررسی یک فوریت انتخاب حسابرسان شهرداری و اساسنامه های سه سازمان مدیریت حمل و نقل و پایانه های مسافربری شهر تهران، مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را دستور کار جلسه امروز شورا اعلام کرد و گفت: به مناسبت هفته بسیج امروز میزبان جانشین فرماندهی بسیج در جلسه امروز هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha