۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85305435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد

گناوه - ایرنا - مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: باوجود بیماری باکتریایی "نکروز "در برخی از مزارع پرورشی میگوی این استان با تهمیدات انجام شده تاکنون ۲۱ هزارتن از این نوع آبزی در این استان تولید شده است.

به گزارش ایرنا، "عقیل امینی" روز سه شنبه در دیدار با فرماندار شهرستان گناوه اظهار کرد: شیوع این بیماری که موجب مرگ و میر میگو در مزارع پرورشی می شود باعث نگرانی فعالان این صنعت شده بود.

وی افزود: امسال در این استان شش هزار و ۲۰۰ هکتار زمین زیر کشت میگوی پرورشی رفته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر قطب تولید لارو میگو در کشور است.

وی افزود: تاکنون بیش از سه میلیارد لارو میگو در استان تولید شده که علاوه بر تامین مزارع پرورش میگوی استان به استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، گلستان و خوزستان ارسال شده است.

امینی با اشاره به اتفاق خوب بیمه محصول در صنعت آبزی پروری گفت: سال گذشته چهار درصد بیمه پرداخت می شد اما امسال با بیش از ۶۵ درصد، بخشی از خسارات وارده به آبزی پروران پرداخت شده که با تأمین اعتبار مابقی نیز پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های رئیس سازمان شیلات ایران، بمنظور رفاه و معیشت جامعه صیادی و با هماهنگی‌های انجام شده با مسوولان مربوطه ، با افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی تا ۱۵۰ اسب بخار موافقت شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر یادآورشد: موافقت افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی با در نظر داشتن برخی ملاحظات تخصصی مدیریت صید از جمله به کارگیری روش صید انتخابی لانگ لاین، تناسب ابعاد شناور، دارا بودن امکان نگهداری و حمل مناسب آبزیان صید شده و دارا بودن سامانه پایش برابر ضوابط اتخاذ شده است.

وی در ارتباط با حل مشکل کمبود نیرو انسانی اداره شیلات شهرستان گناوه، گفت: تا پایان سال جاری سه نفر نیرو برای اداره شیلات این شهرستان جهت ارائه خدمات بهتر به جامعه شیلاتی اضافه خواهد شد.

۲۱هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد

امینی بیان داشت: مطالعات سایبان اسکله صیادی گناوه به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

فرماندار گناوه گفت: باتوجه به اینکه طرح توسعه بندر گناوه توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دست اجرا است از این ظرفیت برای فعالیت صیادان نیز بهره برده شود.

" محمد تقی صفری " افزود: در همین راستا پیشنهاد می‌شود یک جانمایی برای محل فعالیت و قایق صیادان درقالب یک حوضچه طراحی شود.

وی یادآورشد: برای سرمایه گذاری در دریا و آبزی پروری از توانمندی‌های جوانان استفاده و امتیازات خوبی برای بومی‌ها در این زمینه داده شود.

فرماندار گناوه تصریح کرد: زیرساخت های لازم برای پیشرفت و رونق منطقه بخصوص از طریق اقتصاد دریا محور وجود دارد.

توسعه اقتصاد دریا محور در دستور کار شیلات استان بوشهر است

مدیرکل شیلات استان بوشهر در دیدار با امام جمعه گناوه نیز اظهار کرد: در راستای فرامین رهبرمعظم انقلاب، شیلات در توسعه اقتصاد دریا محور نقش اساسی دارد.

وی گفت: بمنظور بهره برداری پایدار با نگاه ویژه به صید مسئولانه و همچنین طرح های در دستور کار شیلات در بازسازی ذخایر، ایجاد زیستگاه مصنوعی، می‌تواند در اقتصاد دریا محور نقش جدی و اساسی داشته باشد.

۲۱هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد

امینی تصریح کرد به منظور تولیدات بیشتر و جهش در راستای اقتصاد دریامحور مورد تاکید مقام معظم رهبری، باید به سمت توسعه آبزی پروری حرکت کرد و به همین منظور شیلات استان در تلاش است با توسعه طرح های پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو، پرورش ماهی در استخرهای پیش ساخته، پرورش صدف ، میکرو و ماکروجلبک ها، گام بردارد.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع و شغل عمده آنها به دریا وابسته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha