بازاندیشی در مدیریت منابع آبی فارس؛ از راهکارهای انتقال آب دریا تا استفاده از پساب

شیراز - ایرنا - چهارمین نشست طرح جامع مدیریت منابع آب فارس با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس، نایب رئیس شورای راهبردی آب و معاون تلفیق و تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد و در این نشست راهکارها برای انتقال آب دریا و برنامه‌ریزی جهت استفاده از پساب در صنعت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس، سیاوش بدری بر حضور دائم و مؤثر شرکت‌هایی که ارتباط مستقیم با بخش آب دارند، شامل استانداری، سازمان برنامه بودجه شرکت‌های آبفا، محیط‌زیست، صنایع، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در این نشست تاکید کرد و گفت: حضور مدیران و کارشناسان ثابت و فنی ادارات مربوطه در تمامی جلسات می‌تواند برای تصمیم گیری و پیشبرد اهداف بسیار موثر و حائز اهمیت باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به دستورالعمل بند (ع) تبصره هشت قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و اهمیت این قانون که به بازتخصیص منابع آب مورد نیاز صنعت از محل آب‌های نامتعارف می‌پردازد، بر پیگیری و انجام آن توسط همه دستگاه‌ها تأکید کرد.

بازاندیشی در مدیریت منابع آبی فارس؛ از راهکارهای انتقال آب دریا تا استفاده از پساب

علیرضا الماسوندی معاون تلفیق و تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در خصوص بحث مطالعات جامع آب، که برای نحستین بار در سطح کشور با این دامنه و وسعت کار مطالعاتی در حال انجام است، اظهار خشنودی کرد.

سید محمدرضا رضازاده رئیس شورای راهبردی آب استان فارس هم موضوع باز تخصیص آب، استفاده از آب دریا، استفاده از پساب تصفیه خانه های فاضلاب به عنوان آب‌های جایگزین برای بخش صنعت را کمک به مدیریت هر چه بهتر منابع آب دانست.

در این نشست همچنین مدیران و کارشناسان شرکت های آبفا ، محیط زیست، صمت، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون طرح جامع منابع آب استان فارس را ارائه دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha