۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 817
کد خبر: 85305511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بررسی اساسنامه موسسه جهانی امیرالمومنین(ع) در شورای تخصصی حوزوی

تهران- ایرنا- رییس شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیش نویس اساسنامه موسسه جهانی امیرالمومنین(ع) در شورای تخصصی حوزوی بررسی و بعد از بحث و تبادل نظر برای بررسی و تصویب در شورای عالی حوزه و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکصدو پنجاهمین جلسه شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب اسلامی با حضور آیت الله جزائری و رییس شورا حجت الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا با موضوع بررسی اساسنامه موسسه جهانی امیرالمومنین(ع) برگزار شد.

پارسانیا در این نشست اظهار داشت: از آنجا که ماهیت موسسه جهانی امیرالمؤمنین(ع) حوزوی است، پیش نویس اساسنامه اش در شورای تخصصی حوزوی بررسی و بعد از بحث وتبادل نظر و بررسی نقطه نظرات اعضای مجمع برای بررسی و تصویب در شورای عالی حوزه و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس ابراهیمی دبیر شورای تخصصی حوزوی نیز در این نشست به ارائه گزارشی از نکات و ملاحظات کارشناسی اولیه در این رابطه پرداخت.

آیت الله جزائری نیز در بخشی از این جلسه گزارشی از وضعیت حوزه علمیه، دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) و فعالیت‌های رسانه ای ارائه و بیان کرد: حوزه علمیه درحال حاضر ۱۷ هزار طلبه دارد که برای استان خوزستان بسیار تعداد خوبی است. همه اینها از برکت انقلاب و امام راحل و مقام معظم رهبری است. دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) نیز حدود ۱۲ سال در حال فعالیت است و به جذب جوانان غیرطلبه اقدام می‌کند.

در ادامه؛ اعضا ضمن ارائه نقطه نظرات خود پیرامون پیش نویس اساسنامه موسسه جهانی امیرالمومنین علیه السلام تبادل نظر کردند.

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر میان اعضای شورای تخصصی حوزوی پیرامون انتخاب و ترکیب اعضای گروه گسترش و برنامه ریزی مراکز و موسسه های آموزشی و پژوهشی خاص (موسسات حوزوی – دانشگاهی)، اعضای حقوقی و حقیقی این گروه برای دوره جدید برای مدت دو سال انتخاب شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha