به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شین هوا، شیائو لو، یکی از مقامات وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: تجارت الکترونیک فرامرزی چین در سال های اخیر شاهد رشد بوده و سهم آن در تجارت خارجی چین از زیر یک درصد به حدود ۵ درصد افزایش یافته است.
وی در دومین نمایشگاه جهانی تجارت دیجیتال (GDTE) در هانگژو، مرکز استان ژجیانگ در شرق چین با اشاره به اینکه این کشور همکاری های بین المللی خود را در تجارت الکترونیک گسترش داده است، گفت: توسعه تجارت الکترونیک فرامرزی چین همیشه از یک استراتژی توسعه مبتنی بر نوآوری پیروی کرده است.
چین در دوره ۶ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ از ژانویه تا سپتامبر، مقیاس واردات و صادرات تجارت الکترونیک فرامرزی بالغ بر ۱.۷ تریلیون یوان (حدود ۲۳۹ میلیارد دلار آمریکا) بوده است که نسبت به سال قبل ۱۴.۴ درصد افزایش داشته و ۵.۵ درصد از حجم تجارت کالا را در طول سال به خود اختصاص داده است.
طی پنج سال گذشته، سهم تجارت الکترونیک فرامرزی در تجارت خارجی چین از کمتر از ۱ درصد به حدود ۵ درصد افزایش یافته است.
هو کیمو، معاون دبیر کل انجمن یکپارچه سازی اقتصادهای دیجیتال و واقعی گفت: در سالهای اخیر، مقیاس تجارت بین چین و کشورهای عضو ابتکار کمربند- جاده به سرعت افزایش یافته است و پایه قدرتمندی برای تجارت در حوزه انرژی های تجدیدپذیر خورشیدی ایجاد کرده است، در سوی دیگری فناوری تجارت الکترونیک فرامرزی و مدل تجاری چین نیز در حال پیشرفت است.
هو گفت: برای ارتقای توسعه استاندارد و با کیفیت بالا همکاری اعتبار انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تلاش برای ارتقای هماهنگی مقررات و موسسات و همچنین تسهیل تجارت مورد نیاز است.
هوانگ شیانهای، معاون رئیس دانشگاه ژجیانگ، گفت: تجارت الکترونیک فرامرزی به یک نیروی جدید مهم در تجارت خارجی تبدیل شده است.
وی افزود: تجارت دیجیتال نقطه درخشان جدیدی از رشد تجارت جهانی و موتور جدیدی برای تلاش چین برای ساخت است. خود را به یک کشور تجاری قوی تبدیل می کند.
نظر شما