۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85305592
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل پنج درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش پنج درصدی تردد در مبادی ورودی و خروجی این استان طی هشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، منصور نجف‌قلیزاده روز سه‌شنبه در بازدید از سامانه‌های هوشمند محور اردبیل - سرچم، با بیان اینکه در هشت ماه پارسال ۱۱ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۴۱۱ تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل ثبت شد، گفت: امسال در این مدت حدود ۱۲ میلیون تردد در مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسید.

وی افزود: از این تعداد ۶ میلیون و ۶۱ هزار و ۶۳۴ تردد در مبادی ورودی و پنج میلیون و ۹۱۹ هزار و ۳۵۳ تردد در مبادی خروجی استان به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: در این مدت ۹ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۵۶۶ تردد در محور اردبیل - آستارا و بالعکس ، هشت میلیون و ۸۷۲ هزار و۴۷۶ تردد تردد در محور اردبیل - نیر و بالعکس و ۶ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۴۴۹ تردد نیز در محور اردبیل - مغان و بالعکس ثبت شد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: در هشت ماه سال جاری محور اردبیل - آستارا، اردبیل - نیر و اردبیل - مغان به ترتیب پرترددترین محورهای مواصلاتی استان بود.

نجف‌قلیزاده اضافه کرد: در این مدت هشت میلیون و ۳۷۷ هزار و ۸۱۲ تردد تخلف سرعت غیرمجاز که به عبارتی ۱۰ درصد کل تردد را شامل می‌شود ، در محورهای مواصلاتی استان اردبیل ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت همچنین بیشترین تردد تخلف سرعت غیرمجاز به‌ترتیب در جاده بران - سه‌راهی سربند، جاده گرمی - بیله‌سوار و جاده مشگین‌شهر - کنگرلو ثبت شده است، ادامه داد: ۲۷۸ هزار و ۳۸۶ تردد تخلف سرعت غیرمجاز در محور بران - سه‌راهی سربند ، ۲۲۶ هزار و ۷۱۳ تردد در محور گرمی - بیله‌سوار و ۲۱۸ هزار و ۶۸۶ تردد تخلف سرعت غیرمجاز در محور مشگین‌شهر - کنگرلو و به ثبت رسید.

وی میانگین سرعت در راه‌های ارتباطی استان اردبیل را ۷۲ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: امیدواریم با رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و تردد با سرعت مطمئنه حادثه ناگواری در راه‌های ارتباطی استان اتفاق نیافتد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل هوشمندسازی جاده‌های استان را یکی از اولویت‌های راهداری برشمرد و افزود: در حال حاضر ۷۴ سامانه ترددشمار ، ۴۱ دوربین نظارت تصویری و ۶۶ سامانه ثبت تخلفات، ۲ سامانه توزین حین حرکت و سه تابلو پیام متغیر در راه‌های استان نصب شده که از طریق این ابزارها رفتارهای ترافیکی رانندگان رصد و کنترل می‌شود.

نجف‌قلیزاده با تقدیر از فعالیت شبانه‌روزی کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل اظهار کرد: مردم و مسافران قبل از سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ راهداری تماس گرفته و هرگونه پیشنهاد، انتقاد و شکایت خود را نیز جهت بررسی اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی است ، از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جاذبه‌های گردشگرپذیر متنوع در شمال ایران واقع شده و یکی از مقاصد اصلی گردشگران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha