۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 1029
کد خبر: 85305658
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزایش اختیارات شهردار اراک

۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۲
کد خبر: 85305658
افزایش اختیارات شهردار اراک

اراک - ایرنا- سخنگوی شورای شهر اراک از تفویض اختیارات هر چه بیشتر به شهردار خبر داد و گفت: بر این اساس شهردار اراک خرید، تملک اراضی، ابنیه، املاک و همچنین فروش، واگذاری و تهاتر املاک تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال اختیار دارد.

«عباس خسروانی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اعضای شورای اسلامی شهر در این نشست، با رای حداکثری لایحه تفویض اختیار به شهردار اراک را به استناد تبصره بند ۱۴ از ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور مصوب سال ۱۳۷۵ با اصلاحات بعدی را مورد تصویب قرار دادند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در بودجه امسال اعتبارات قابل توجهی در بخش خرید و فروش املاک دیده شده این اختیارات به شهردار کمک خواهد کرد در مدت باقی مانده نسبت به تحقق بودجه گام‌های اساسی‌تر برداشته شود.

خسروانی ادامه داد: شهردار در بخش انجام تمامی معاملات از جمله مزایده و مناقصه تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال و در بخش سرمایه‌گذاری و تعریف پروژه‌های مشارکتی تا سقف یک هزار میلیارد ریال اختیار دارد.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه یکی از سیاست‌های مهم شورای ششم جذب سرمایه‌گذار و تعریف پروژه‌های مشارکتی است این تفویض اختیار به رایزنی هدفمندتر شهردار با صاحبان سرمایه کمک می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی اراک گفت: شورا در راستای سیاست مولدسازی موافقت خود را با برگزاری مزایده فروش ۲۷ دستگاه خودرو فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده از درآمد حاصله برای خرید اتوبوس‌های جدید و هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موافقت کرد.

خسروانی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های شورا در دوره ششم اجرای طرح ممیزی املاک شهر است، عنوان کرد: به منظور تسریع در اجرای این پروژه با پیشنهاد شهرداری مبنی بر اعمال معافیت بهای خدمات پسماند املاک مسکونی و تجاری که با ممیزین املاک همکاری دارند با قید بازه زمانی تا پایان فعالیت شورای دوره ششم، موافقت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha