جلوگیری از اتلاف سوخت و وقت با افتتاح متروی پرند + فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه افتتاح متروی پرند با پشتیبانی و حمایت دولت سیزدهم امکان پذیر شده است، جلوگیری از اتلاف سوخت، وقت و کاهش ترافیک را از مزایای مهم این پروژه ملی عنوان کرد.

سیدجعفر تشکری هاشمی روز چهارشنبه در خصوص افتتاح متروی پرند به خبرنگار ایرنا گفت: روزانه صدها هزار نفر از شهرهای اطراف برای کسب و کار به پایتخت می‌آیند و این آمار با تعداد خودروهایی که به شهر تهران وارد می‌شود، برابری می‌کند که این موضوع ترافیک سنگین، آلودگی هوا، هدر رفت سوخت، اتلاف وقت و در نهایت نارضایتی مردم را در پی دارد.

وی با بیان اینکه افتتاح متروی پرند پس از سال‌ها انتظار اتفاق بسیار ارزشمند و شایسته‌ای است، ادامه داد: خط متروی پرند به تهران با همت و پشتیبانی دولت سیزدهم و تلاش‌های شهرداری تهران به طول حدود ۵۰ کیلومتر (فاصله پرند تا ابتدای خط یک مترو تهران) کشیده و با تلاش دولت مردمی حمل و نقل ارزان و ایمن برای شهروندان پرند ایجاد شده است.

به گفته تشکری هاشمی، در دوره‌های قبل هم تلاش‌هایی برای این خط انجام شده بود اما دولت سیزدهم هزینه تکمیل پروژه را تقبل کرد و خوشحالیم که مردم پرند نیز به شبکه ریلی وصل شدند و نه تنها می‌توانند از این ۵۰ کیلومتر، که در داخل تهران هم از ده‌ها کیلومتر خط مترو استفاده کنند.

پروژه‌های نیمه تمام به نوعی جانکاه شده است

وی اضافه کرد: متروی پرند علاوه بر اینکه یک حمل و نقل ایمن و ارزان را به مردم پرند هدیه داده، این امکان را به آنها می‌دهد تا زمان رفت و آمد خود را به پایتخت مدیریت کنند.

عضو پارلمان شهری تهران با تاکید بر اینکه باید تعداد قطارها را برای سرویس دهی به مردم بیشتر کرد، گفت: امیدوارم با همت دولت سیزدهم به زودی اسلامشهر، ورامین و پردیس هم به متروی تهران متصل شوند.

تشکری هاشمی یادآور شد: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال برای کل این پروژه هزینه شده است و کار نیز از اوایل سال ۹۰ در دولت دهم شروع شده بود اما عزم دولت سیزدهم برای تکمیل این پروژه‌ نیمه تمام ستودنی است.

جلوگیری از اتلاف سوخت و وقت با افتتاح متروی پرند + فیلم

وی این را هم گفت که وضعیت پروژه‌های نیمه تمام در کشور به نوعی جانکاه شده و علاوه بر هزینه‌بَر بودن برای دولت، دلخوری مردم را در پی دارد اما خوشبختانه دولت سیزدهم به اتمام این پروژه‌ها نگاه ویژه‌ای دارد و آن را در تکمیل متروی پرند نشان داد.

این عضو شورای شهر تهران تاکیدکرد: شیرینی خدمت دولت به مردم در عمل به وعده ها و عملکردشان است و کام مردم وقتی شیرین می‌شود که ببینند مشکلی از مشکلاتشان حل شده است که خوشبختانه اینک مردم پرند این حلاوت را با همت و اقدامات عملی دولت سیزدهم با همه وجود حس می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha